عضو شبک ائتلاف فتح: ائتلاف بین المللی نمی تواند جایگزین نیروهای نظامی عراقی باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو شبک ائتلاف فتح در مجلس عراق تأکید کرد نیروهای ائتلاف بین المللی نمی تواند جایگزین دولت عراق و نیروهای نظامی و امنیتی آن باشند و دولت مرکزی مسئول اعمال قانون و حاکمیت بر سراسر خاک عراق است.

به گزارش کرد پرس به نقل از السومریه نیوز، محمد شبکی با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: ضمن تأکید بر ضرورت اجرای مصوبه مجلس عراق مبنی بر اخراج کلیه نیروهای خارجی از عراق و پیگیری اقدامات دولت در زمینه تعیین جدول زمانبندی خروج نیروهای مذکور از کشورمان، اقدام برخی از جریانات سیاسی در زمینه درخواست برای افزایش نیروهای خارجی به بهانه دفاع از کشور را مایه تعجب می دانیم.

عضو ائتلاف فتح با رد این فراخوان ها، برای افزایش شمار نیروهای ائتلاف بین المللی در عراق تأکید کرد: عراق به حضور این نیروها نیازی ندارد. بلکه با شجاعت و فداکاری نیروهایش قادر به دفاع از سرزمین و حریم هوایی اش است. از سوی دیگر، مأموریت نیروهای ائتلاف بین المللی فقط ارائه مشاوره و آموزش بوده است و برخلاف ادعای دولت، هیچ گونه نیروی رزمی خارجی در عراق وجود ندارد.

شبکی از "حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در مرز بین استان های شمالی عراق" اظهار تعجب کرد و گفت: این امر نشان می دهد که مأموریت نیروهای مذکور از مبارزه با تشکیلات تروریستی داعش، نیرویی مشابه نیروهای پاسدار صلح، تغییر کرده است. این در حالی است که نیروهای ائتلاف بین المللی نمی توانند جایگزین دولت و دستگاههای امنیتی عراق باشند.

کد خبر 9075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha