در سال گذشته شکار قوچ و میش در بیجار انجام نشده است

سرویس کردستان- رییس اداره محیط زیست بیجار از عدم شکار قوچ و میش در سال ۹۶ و کشف ۱۸فقره شکار غیرمجاز خبر داد.

صادق شهنواز در گفتگو با خبرگزاری کردپرس گقت: در سال ۹۶ هجده فقره شکار غیر مجاز و ۱۷ قبضه اسلحه ساچمه زن و ۳ قبضه اسلحه جنگی ضبط شد و کسانی که بعداز ۲ بار شکار غیرقانونی انجام دهند به دادگاه معرفی می شوند که جریمه شکار قوش و میش هم بر اساس مصوبه قانون ۱۰ میلیون تومان است.

وی با اشاره به انتقال قوچ و میش سایت بیجار به شهرهای دیگر افزود: در سال قبل شش راس قوچ و میش سایت بیجار به ماکو انتقال داده شد و مجوز این کار از تهران صادر شده بود و شاید انتقال قوچ و میش ضرری داشته باشد ولی باعث معرفی قوچ و میش بیجار در کشور میشود.

شهنواز با بیان اینکه ساخت معدن در قمچقای بدون اطلاع اداره محیط زیست بیجار و استان بود اعلام کرد: ساخت معدن در قمچقای بیجار بدون اطلاع و مجوز از اداره محیط زیست بیجار و استان بود و با کمک انجمن های مردمی توانستیم این کار را متوقف کنیم.

وی با اشاره به کمبود محیط بان در شهرستان بیجار تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ محیط بان در شهرستان فعالیت میکنند و لی با توجه به وسعت و تعداد زیاد منطقه ها با کمبود نیروی محیط بان مواجه هستیم و اگر جذب نیرو محیط بان انجام شود در مرحله اول باید بومی شهرستان باشند.

رییس اداره محیط زیست بیجار در ادامه تاکید کرد: تعداد بازدیدکنندگان از منطقه حفاظت شده بیجار نسبت به سال قبل افزایش داشته و به ۶۵۰ نفر رسید که به زودی پل تاریخی صلوات آباد و منطقه حفاظت شده بیجار به منطقه گردشگری تبدیل میشود.

شهنواز اظهار داشت: فعالیت معدن قمچقای باعث متوالی شدن و سر و صدای فعالیت معدن باعث استرس قوچ و میش در زاد و ولدشان می شود.

وی ضمن تشکر از انجمن های مردمی خاطرنشان کرد: تشکر ویژه ای دارم از انجمن های مردمی که با طبیعت مهربان هستند و به طبیعت توجه خاصی دارند که بنده هم به مردم تاکید میکنم که با طبیعت مهربان باشند.

کد خبر 89316

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha