اردوغان خودش را به ریاست هیات اجرایی برنامه حقوق بشر منصوب کرد

سرویس ترکیه - اردوغان با انتشار اطلاعیه ای در "روزنامه رسمی" خودش را به ریاست هیات اجرایی برنامه جامع حقوق بشر منصوب کرد.

به گزارش کردپرس، بخشنامه مربوط به اقدام عملی برنامه حقوق بشر با امضای رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در سایت اطلاع رسانی دولت با نام "روزنامه رسمی" منتشر شد.

این بخشنامه که برای بالا بردن استانداردهای حقوق بشر مطابق با چشم اندازهای رسیدن به جامعه ای آزاد و دموکراتیک و فردیت یافته آماده شده، در 2 مارس 2021 به اطلاع عموم رسیده بود. این برنامه که برای اجرای آن دو سال زمان پیش بینی شده است شامل اهداف کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. بخشنامه های لازم برای تحقق اهداف این برنامه در زمان های پیش بینی شده به وزارت خانه های ذیربط ابلاغ شده و با همکاری آنها به مرحله اجرا در خواهند آمد.

براساس این اطلاعیه هیات نظارت و ارزیابی برنامه اقدام عملی حقوق بشر متشکل از معاون رئیس جمهور، وزیر دادگستری، وزیر خانواده و خدمات اجتماعی، وزیر کار و تأمین اجتماعی، وزیر امور خارجه، وزیر خزانه داری و دارایی، وزیر کشور و نایب رئیس هیات سیاست های حقوقی است. اردوغان با انتشار این اطلاعیه در سایت روزنامه رسمی خودش را به عنوان رئیس این هیات معرفی کرد. در غیاب اردوغان معاون او به جای او تصمیم خواهد گرفت.

اردوغان با انتشار این اطلاعیه اعلام کرد که «روند تقویت دموکراسی با تمرکز بر رضایت شهروندان با بالا بردن استانداردهای حقوق بشر و آزادی ها شکل جدیدی به خود خواهد گرفت.»

کد خبر 8921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha