10 هزار کردستانی زیرپوشش برنامه های سوادآموزی قرار گرفتند

سرویس کردستان - معاون سوادآموزی آموزش و پرورش کردستان گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۰۰ سوادآموز زیرپوشش برنامه‌های این معاونت قرار گرفتند.

به گزارش کُرد پرس، رمضان یوسفی در نشست شورای معاونین اداره ‌کل آموزش و پرورش کردستان به تبیین و تشریح فعالیت‌های حوزه سوادآموزی در سال ۹۹ و ایام کرونا پرداخت و با اشاره به سختی و طاقت فرسا بودن کار در حوزه سوادآموزی به خصوص در ایام شیوع کرونا ویروس، جذب و نگهداشت افراد را یکی از مشکلات پیش روی فعالیت‌های سواد‌آموزی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در ایام کرونا آموزش هیچ وقت تعطیل نشد و آموزش رسمی دانش‌آموزان در بستر مجازی و با راه‌اندازی شبکه دانش‌آموزی شاد جریان پیدا کرد، افزود: این امکان در حوزه سوادآموزی به دلیل عدم برخورداری سوادآموزان از ابزار و امکانات ارتباطی و دشواری آموزش از طریق فضای مجازی امکان پذیر نشد.

معاون سوادآموزی استان کردستان در ادامه گزارشی از پوشش تحصیلی دوره‌های سواد‌آموزی در سال ۹۹ ارائه کرد و از تحت آموزش قرار گرفتن ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از سوادآموزان خبر داد و ادامه داد: بر اساس حجم ابلاغی اولیه، عملکرد استان بیش از حجم ابلاغی است.

یوسفی ۹۲ درصد مخاطبین سوادآموزی را خانم‌ها عنوان کرد و یادآور شد: از مجموع ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر سواد آموز تحت پوشش ۹ هزار و ۴۱۵ نفر خانم و ۸۹۵ نفر آقا هستند.

وی در بخش دیگری از گزارش خود به اقدامات مهم و برجسته این معاونت در طول سال گذشته پرداخت و بیان کرد: کردستان اولین استانی بود که بعد از شیوع کرونا، اقدام به تولید محتوای آموزشی الکترونیک برای سواد‌آموزان کرد.

معاون سوادآموزی استان کردستان گفت: در همین راستا با همکاری آموزش و پرورش ناحیه یک سنندج، تمام دروس دوره سوادآموزی و انتقال در طول ۴ ماه تدریس، فیلمبرداری و ضبط شد و در قالب ۲۴ حلقه dvd آماده شد.

یوسفی اظهار کرد: بعد از تکمیل شدن اقدامات، محتواهای تولید شده به سازمان نهضت سوادآموزی کشور ارسال و خوشبختانه مورد تایید قرار گرفت و در حال حاضر این مجموعه در قالب ۲ حلقه لوح فشرده dvd در ۳ هزار نسخه تکثیر و آماده توزیع در سطح استان و در بین سواد آموزان است.

وی همچنین به تنوع آموزش دوره سواد‌آموزی نیز اشاره کرد و با بیان اینکه آموزش‌ها به سه روش حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری انجام می‌شود، افزود: آموزش‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری با حداقل سوادآموزان، آموزش نیمه حضوری ترکیبی و آموزش غیر حضوری نیز با تهیه محتوای آموزشی در حال انجام است.

کد خبر 8698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha