روز سنه فرصتی برای معرفی تاریخ و فرهنگ کردستان است

سرویس کردستان - استاندار کردستان به مناسبت ششم اردیبهشت روز شهر سنندج (روژ سنه) پیامی را منتشر کرد و این روز را فرصتی برای معرفی تاریخ و فرهنگ کردستان عنوان کرد.

به گزارش کُرد پرس، بهمن مرادنیا در پیامی ششم اردیبهشت مصادف با روز سنندج را به تمامی شهروندان سنندجی و مردم استان تبریک گفت و در ادامه این پیام آمده است: «بنا به اسناد تاریخی و روایات موجود، ششم اردیبهشت سالروز بنا نهادە شدن سنندج توسط سلیمان خان اردلان است، سنندج شهری است با غنای فرهنگی، تاریخی، دینی و عرفانی فراوان که باید با تمام توان در راستای حفظ و پاسداشت این توانمندی و پتانسیل ها و همچنین معرفی آن در سطح ملی و بین المللی همت گماشت.

بی گمان سنندج مامن و خاستگاە مردان و زنانی بودە و هست که با شجاعت، جسارت، عشق و ایمان خشت بر خشت نهادە و میراثی اینچین گران بها و گنجینه ای پر از هنر و دانایی و خرد از خویش به یادگار گذاشته اند.

سنندج هم از بعد تاریخی و هم فرهنگی جایگاە بسیار خاص و ویژە در بین مناطق کردنشین دارد و شخصیت ها و بزرگانی را در دل خود پروردە که باعث فخر و سربلندی ایران اسلامی بودە اند و این روند همچنان و در همه حوزە ها ادامه دارد.

اقدام موثر شورای فرهنگ عمومی در نامگذاری ششم اردیبهشت به نام روز‌ سنندج و درج آن در تقویم سالانه استان گامی بلند در جهت معرفی هر چه بیشتر سنندج و جاذبه های فرهنگی، معماری و طبیعی کم نظیر آن است که امیدوارم مسئولان مرتبط از این پتانسیل در راستای توسعه و رونق هر چه بیشتر این شهر بهرە ببرند.

اینجانب روز سنندج را به تمامی هم استانی ها و خصوصا شهرندان فهیم و فرهنگ مدار سنندجی تبریک عرض می نمایم و از خدای بزرگ سلامتی و سربلندی همگان را مسئلت می نمایم.»

کد خبر 8653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha