عضو ارشد ائتلاف فتح: مخالف دخالت بین المللی برای حل اختلافات با اربیل هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یک عضو ارشد ائتلاف فتح تأکید کرد: نیروهای سیاسی مخالف هرگونه دخالت بین المللی برای قضیه حل مسائل باقیمانده بین دولت فدرال عراق و دولت اقلیم کردستان هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "غضنفر بطیخ" در این باره گفت: همه نیروهای سیاسی میهن پرست با دخالت های بین المللی و خارجی در زمینه مسائل داخلی عراق مخالف هستند. به همین دلیل مخالف هرگونه دخالت برای حل مسائل معلق مانده بین اربیل و بغداد هستیم. زیرا این اختلافات از طریق گفتگو بین طرفین و بدون دخالت یا فشار خارجی یا بین المللی حل خواهند شد و هر گونه دخالت در این زمینه به منزله نقض حاکمیت عراق است.

عضو ارشد جریان فتح تصریح کرد: مسائل باقیمانده بین بغداد و اربیل باید براساس قانون اساسی و سایر قوانین عراق حل شوند نه دخالت های خارجی. به همین دلیل باید گفتگوها و مذاکرات بین اربیل و بغداد برای حل همه مسائل معلق مانده بین طرفین، در چارچوب قانون اساسی، فشرده تر شود. همچنین مخالف هرگونه دخالت یا فشار خارجی در این زمینه هستیم و آن را نمی پذیریم.

یادآور می شود نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان دوشنبه گذشته با ارائه درخواست رسمی به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان، خواستار ایفای نقش بیشتر این نهادهای بین المللی در زمینه حل مسائل باقیمانده بین دولت های اربیل و بغداد شد.

کد خبر 8317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha