ثبت نام ۱۲هزار‌ نفر در شوراهای روستاهای آذربایجان‌غربی/ افزایش استقبال حضور در پارلمان های روستایی

سرویس آذربايجان غربي- رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: با پایان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تعداد ثبت نام شدگان به ۱۲ هزار و ۷۷ نفر رسید.

به گزارش کردپرس، علی مصطفوی افزود: از این تعداد ۹۸ درصد معادل ۱۱ هزار و ۸۶۲ نفر را مردان و ۲ درصد معادل ۲۱۵ نفر را زنان تشکیل می دهند.

او اضافه کرد: ۶۱.۵ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک ابتدایی، ۱۱ درصد راهنمایی، ۶ درصد متوسطه، ۱۰.۵ درصد دیپلم، ۲.۵ درصد فوق دیپلم، ۷ درصد لیسانس، ۱.۵ درصد فوق لیسانس و کمتر از یک درصد دارای تحصیلات حوزوی و دکترا هستند.

رییس ستاد انتخابات آذربایجان غربی ادامه داد: ۸۴ درصد از ثبت نام کنندگان به صورت حضوری در بخشداری‌ها، ۹ درصد در دفاتر پیشخوان، ۳ درصد از طریق نرم افزار موبایلی و چهار درصد از طریق کامپیوتر اقدام به نام نویسی کردند.

مصطفوی اظهار کرد: ۷۸ درصد داوطلبان برای نخستین بار برای حضور در شوراهای اسلامی روستاهای استان ثبت نام کرده اند.

او گفت: سه هزار و ۱۲۷ نفر در ارومیه، یکهزار و یک نفر در خوی و ۸۸۶ نفر نیز در میاندوآب نام نویسی کرده اند و این سه شهرستان، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در بیش از ۹۷ درصد از روستاهای واجد شرایط معادل ۲ هزار و ۱۳۵ روستا انتخابات برگزار خواهد شد که در نسبت به دوره قبل ۶.۵ درصد رشد را نشان می دهد.

علی مصطفوی افزود: تعداد کل ثبت نام شدگان نسبت به دوره قبل یک درصد افزایش داشته است که حاکی از استقبال روستائیان برای حضور در پارلمان های روستایی است.

او با بیان اینکه میزان رقابت به ازای هر کرسی شوراهای روستایی نزدیک به دو نفر است، ادامه داد: در یازده شهرستان استان ۱۰۰ درصد روستاهای واجد شرایط انتخابات را برگزار خواهند کرد که حاکی از استقبال در این دوره به نسبت دوره قبل است.

مصطفوی تصریح کرد: در کمتر از سه درصد به تعداد ۵۹ روستای واجد شرایط استان از جمله در شاهین دژ، ماکو، سلماس، خوی، میاندوآب و شوط انتخابات برگزار نخواهد شد و در مابقی روستاهای واجد شرایط استان انتخابات بصورت ۱۰۰ درصد برگزار می شود.

به گزارش کردپرس، در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در آذربایجان غربی نیز، ٢ هزار و پنج نفر برای ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد یک‌هزار و ٧٩۶ نفر مرد و ۲۰۹ نفر زن هستند.

کد خبر 7803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha