۵۷۷ داوطلب شوراهای اسلامی روستا در آذربایجان غربی ثبت نام کردند

سرویس آذربایجان غربی – رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی گفت: در روز نخست نام نویسی شوراهای روستایی ۵۷۷ داوطلب در آذربایجان غربی، ثبت نام کردند.

به گزارش کردپرس، علی مصطفوی با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا از ساعت ۸ صبح روز گذشته همزمان با سراسر کشور، افزود: در روز نخست و تا ساعت ۲۰ در سطح استان ۵۷۷ نفر، متقاضی رقابت در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال ۱۴۰۰ شدند.

او افزود: به ترتیب در ارومیه ۱۶۶ نفر، مهاباد ۴۴، خوی ۲۳، نقده ۱۶، پلدشت ۱۵، پیرانشهر ۶۱، سردشت ۱۲، اشنویه ۲، شاهین دژ ۱۰، میاندوآب ۱۳، تکاب ۱۸، بوکان ۴۲، چالدران ۴۰، چایپاره ۳۷، ماکو ۲۱، شوط ۶ و سلماس ۲۵ داوطلب با مراجعه به بخشداری‌ها اقدام به ثبت نام کرده اند.

او ادامه داد:: از این تعداد ۹۱ درصد به صورت حضوری، ۸ درصد از طریق اپلیکیشن موبایل و یک درصد نیز از طریق دفاتر پیش خوان ثبت نام کرده اند.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به اینکه ۶۶ درصد از این داوطلبان دارای مدرک تحصیلی ابتدایی هستند افزود: مابقی نیز شامل ۱۱ درصد راهنمایی، نیم درصد متوسطه ۱۱ درصد دیپلم، ۵.۱ درصد فوق دیپلم، ۴ درصد لیسانس، یک درصد فوق لیسانس و نیم درصد نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

مصطفوی گفت: ۲۵ درصد از این داوطلبان دارای سابقه عضویت در شوراهای اسلامی هستند و مابقی برای نخستین بار داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا هستند.

۲ هزار و ۱۹۲ روستا در سطح استان واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی روستا هستند که تعداد یک هزار و ۸۳۵ روستا دارای بیش از ۲۰۰ خانوار هستند.

شرایط ثبت نام برای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار سواد خواندن و نوشتن و بالای ۲۰۰ خانوار مدرک دیپلم، کارت معافیت یا پایان خدمت، گواهی عدم سو پیشینه است و داوطلبان برای ثبت نام تا ۲۲ فروردین فرصت دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کد خبر 7371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha