لزوم تخصیص ردیف بودجه مستقل به رسانه‌های محلی

سرویس ایلام - در دیدار نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی با معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سارا فلاحی بر لزوم تخصیص ردیف بودجه مستقل به رسانه‌های محلی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، وی با تاکید بر نگاه ویژه به رسانه‌های محلی و رفع دغدغه‌های صنفی آنان گفت: ضرورت دارد ردیف بودجه یارانه مطبوعات محلی از مطبوعات سراسری تفکیک شده و به صورت جداگانه تعریف شود؛ چرا که سال‌هاست اعتبارات یارانه‌های نقدی مطبوعات سراسری و استانی در ردیف بودجه‌ای مشترک قرار گرفته و یارانه‌ی مطبوعات محلی در محاق مطبوعات سراسری قرار گرفته‌است که این امر به ضرر رسانه‌های محلی است.

فلاحی تأکید کرد: مستقل بودن یارانه مطبوعات محلی می تواند هم شفاف دیده شود و هم این امکان وجود دارد که برای افزایش آن از طریق مجلس و دولت رایزنی کرد.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس یازدهم افزود: تمهید راه اندازی چاپخانه جهت چاپ نشریات محلی ایلام به صورت تعاونی با سهامداری مدیران مطبوعات محلی و حمایت معاونت مطبوعاتی، می تواند به عنوان توسعه زیرساخت‌های مطبوعات محلی موثر باشد.

اختصاص سهمیه ویژه کاغذ به مطبوعات محلی ایلام و تشکیل ستاد رسانه‌ای اربعین در شهرستان مرزی مهران از جمله مباحث مطرح شده از سوی نماینده ایلام در این جلسه بود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: امضای تفاهم نامه رسانه‌ای استان‌های مرزی ایران و عراق و واگذاری دبیرخانه‌ی آن به ارشاد اسلامی ایلام با هدف رایزنی فرهنگی و رسانه‌ای در قالب برگزاری جشنواره مطبوعات فرامرزی، می تواند به گسترش مناسبات فرهنگی و رسانه‌ای استان‌های مرزی جمهوری اسلامی و کشور عراق کمک کند.

کد خبر 6045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha