سیستم انحرافی پروژه سد سمینه رود بوکان پلمپ شد

سرویس آذربایجان غربی- سه سال و نیم بعد از توقف عملیات اجرایی ساخت سد سیمینه رود بوکان، سیستم انحرافی این سد توسط پیمانکار پلمپ شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، بر اساس بازدیدهای صورت گرفته روز دوشنبه (7 خردادماه) از محل ساخت پروژه سد سیمینه رود، پیمانکار این پروژه در حال پلمپ کردن سیستم انحرافی این سد است.

یکی از کارگرانی که مشغول به چیدن سنگ در ورودی این سیستم بود به خبرنگار کردپرس گفت: سه هفته قبل خاتمه پیمان به پیمانکار پروژه ابلاغ شده است و پیمانکاربه تخریب کارگاه و پلمپ کردن سیستم انحرافی سد اقدام کرده است.

به گفته این کارگر، پیمانکار« رعایت نکات ایمنی» را علت پلمپ کردن سیستم انحرافی سد اعلام کرده است.

سال 89 اعلام شد، سیستم انحرافی سد سیمینه رود آماده بهره برداری است. این سیستم شامل دو عدد باکس کالوت به طول 200 متر با ابعاد چهار در پنج متر است که طی 24 ماه ساخته شد.

قرار بود با به بهره برداری رسیدن این سیستم، عملیات اجرایی ساخت بدنه سد نیز در سال 89 آغاز شود و در سال 92 این سد به بهره برداری برسد، اما در سال 93 با تصمیم ستاد احیاء دریاچه ارومیه عملیات ساخت این سد متوقف شد.

در حالی که پروژه ملی سد سیمینه رود در سال 95 از قوانین بودجه سنواتی کل کشور حذف شد، مدتی قبل نماینده بوکان اعلام کرد که پنج میلیارد تومان در قانون بودجه امسال به این پروژه اختصاص پیدا کرده است.

«عیسی کلانتری» دبیرکارگروه مجری طرح نجات دریاچه ارومیه در نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به بازگشت پروژه سد سیمینه رود به بودجه کشور واکنش نشان داد و از دکتر نوبخت درخواست کرد:ضمن دستور بررسی موضوع، از تصمیمات هیئت وزیران در توقف کلیه عملیات سد سازی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در راستای احیای این دریاچه صیانت نمایید.

کد خبر 60219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha