تلاش احزاب معترض کردستانی برای تشکیل فراکسیون مشترک در مجلس عراق

سرویس عراق و اقلیم کردستان- چهار حزب اقلیم کردستان که به نتایج انتخابات مجلس عراق در اقلیم اعتراض دارند، در حال بررسی گزینه تشکیل فراکسیون مشترک 11 نفره در مجلس هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، چهار حزب جنبش تغییر، هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت، اتحاد اسلامی و جماعت اسلامی کردستان که به نتایج انتخابات دوره چهارم مجلس عراق در اقلیم کردستان اعتراض دارند و احزاب اتحادیه میهنی و حزب دمکرات را به تقلب و تخلف گسترده در این انتخابات متهم می کنند، در حال حاضر گزینه تشکیل یک فراکسیون مشترک با حضور 11 نماینده خود را در مجلس عراق بررسی می کنند.

محمد رئوف از اعضای کمیته بنیان گذاران جنبش سیاسی هم‌پیمانی برای دمکراسی و عدالت در این خصوص به روداو گفت که این چهار حزب در حال حاضر برای تشکیل این فراکسیون مشترک تلاش کرده و همچنین قصد دارند که در انتخابات آتی پارلمان کردستان نیز در چارچوب یک ائتلاف واحد شرکت کنند.

این در حالی است که این احزاب پیش‌تر اعلام کردند که در واکنش به عدم پاسخگویی به اعتراضات آنان به نتایج انتخابات پروسه سیاسی عراق را تحریم می کنند.

در حالی که مجمع عمومی جنبش تغییر رأی به تحریم پروسه سیاسی عراق داده، اما هنوز مجمع ملی این جنبش تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده است؛ محمد رئوف و همچنین عثمان کاروانی از اعضای شورای رهبری اتحاد اسلامی نیز اشاره کرده اند که گزینه تحریم پروسه سیاسی هنوز از سوی این احزاب بررسی شده و هنوز تصمیم نهایی در این مورد گرفته نشده است و در نهایت تصمیم این احزاب مشترک خواهد بود .

از سوی دیگر اتحادیه میهنی و حزب دمکرات نیز بر ضرورت تشکیل هیئت مشترک احزاب کردستانی در بغداد و اتحاد و موضع مشترک آنان در مقابل طرف های عراقی تأکید کرده و ملا بختیار مسئول امور اجرایی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی نیز اعلام کرد که این حزب حاضر است با احزاب معترض بر اساس مدارک و مستندات در مورد اعتراضات آنان گفتگو کرده و اختلافات را از طریق قانونی حل کنند.

انتخابات دوره چهارم مجلس عراق روز شنبه 22 اردیبهشت برگزار شد.

کد خبر 60001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha