مورد دوم ابتلا به کرونای انگلیسی  هم در کردستان تایید شد/شناسای 20 مورد مشکوک

سرویس کردستان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: سه مورد مشکوک به کرونا انگلیسی در سقز و یک مورد در سنندج شناسایی ش که دو مورد آن قطعی اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، فرزین رضایی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان کردستان اظهار کرد: موضوع اصلی کنونی، ویروس‌های جهش‌یافته است که چند مورد در استان شناسایی و اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: سه مورد مشکوک در سقز و یک مورد در سنندج شناسایی شد که دو مورد آن قطعی اعلام شده است.

وی افزود: براساس دستور ستاد کرونا، اداره کل راه و شهرسازی کردستان باید یک قرنطینه را در مرز ایجاد کند تا مسافران ورودی به مدت دو هفته در این مکان قرنطینه شوند.

رضاعی یادآوری کرد: در چند روز گذشته بیش از یک هزار نفر از ایرانی‌هایی که در عراق کار می‌کردند به کشور بازگشته‌اند و پیش‌بینی ما این است که تا آخر سال هر روز جمعی از این افراد به کشور بازگردند و امکان ایجاد فضای قرنطینه برای تعداد افراد در مریوان وجود ندارد.

وی بهترین گزینه برای مقابله با این ویروس را ممنوعیت ورود مسافرین ایرانی و خارجی از مرزهای استان اعلام کرد.

رضاعی عنوان کرد: امکان در حد 50 تا 60 نفر قرنطینه و ارائه خدمات در شهرستان مریوان وجود دارد در زمینه تغذیه این افراد هم می‌توانیم از ظرفیت بیمارستان‌ها استفاده کنیم.

وی خواستار خودداری مهمانسرای ادارات از پذیرش مهمان شد و گفت: مدیریت و تصمیم‌گیری برای مهمانسراهای بهزیستی، ورزش و جوانان و اداره کار به ستاد کرونای شهرستان مریوان داده شود.

شناسایی 20 مورد مشکوک به کرونای انگلیسی در کردستان

ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در این جلسه اظهار داشت: ایرانی‌هایی که از طریق مرزهای کردستان وارد شوند تست کرونا می‌گیریم و تحت کنترل قرار می‌دهیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: افرادی که تست کرونای آنها مثبت باشد برگشت می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: هر ایرانی هم به عراق سفر می‌کند از آنها تست کرونا گرفته می‌شود.

قادری با بیان اینکه یک مورد قطعی ابتلای به کرونای انگلیسی داریم، گفت: 20 نفر مشکوک به کرونای انگلیسی در استان داریم که تست آنها را به تهران ارسال کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: یک هزار و 900 دز واکسن کرونا به استان وارد شده و اولویت با پرسنل بیمارستان بخش کرونا است.

وی گفت: پیگر مراحل و فازهای بعدی واکسن هستیم و آمادگی لازم برای واکسیناسیون عمومی در استان وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اذعان کرد: در حال حاضر 710 تیم مشترک دانشگاه و سپاه برای واکسیناسیون عمومی آماده هستند که می‌توانیم تا 50 نفر در روز کار را انجام دهند.

کد خبر 5651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha