پروانه بهره بردان معادن که توان مالی ندارند نباید تمدید شود

سرویس کردستان- استاندار کردستان با تاکید بر فعال سازی معادن راکد در استان گفت: پروانه افرادی که توانایی مالی ندارند نباید تمدید شود.

به گزارش کرد پرس به نقل از پایگاە اطلاع رسانی استانداری کردستان؛ بهمن مرادنیا در جلسە شورای معادن استان کردستان گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت در قالب ماده 43 برنامه ششم بخشی از اختیارات خود را به شورای معادن استانی تفویض کرده است.

وی با بیان اینکه عملکرد ما اگر در این حوزه درست باشد می‌توانیم اختیارات بیشتری را بگیرم، گفت: باید مواظب باشیم که کوچکترین تخلفی در این زمینه صورت نگیرد و با دقت و براساس چارچوب قانون حرکت کنیم.

وی گفت: تفویض اختیار در مورد برخی تصمیم‌گیری‌ها در مورد معادن به شوراهای استان با توجه به اینکه کردستان به لحاظ معادن ظرفیت خوبی دارد اقدام خوبی است که باید از این فرصت استفاده کرد.

وی اذعان داشت: کردستان معادن زیادی در حوزه طلا، آهن و سنگ‌های تزئینی دارد که احتمالا با اکتشافات نوین میزان ذخایر معادن افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مرادنیا خاطرنشان کرد: باید با دقت و حساسیت کار مطالعات پهنه‌های معادن را در استان دنبال کنیم و در این زمینه با جدیت تلاش شود.

وی تصریح کرد: معادن بلاتکلیف باید تعیین تکلیف شود و پروانه افرادی که توانایی مالی ندارند نباید تمدید شود.

وی با بیان اینکه پهنه مطالعاتی معادن باید به افراد توانمند و دارای صلاحیت داده شود، گفت: هرچه در بحث معادن کار را تسریع کنیم و معادن را به مرحله اکتشاف برسانیم به نفع استان است.

وی افزود: در بحث تمدید و صدور پروانه ها مسائل با دقت دنبال شود و کمترین مشکلی در این حوزه نداشته باشیم.

کد خبر 55881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha