یک کاربر طرفدار HDP به اتهام به اشتراک گذاشتن نامه ترامپ به اردوغان در فیس بوک، دادگاهی شد

سرویس ترکیه - دادستانی دیاربکر ترکیه با به‌ جریان انداختن پرونده قضایی به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی»، خواستار مجازات یک کاربر فیس بوک در دیاربکر شد.

به گزارش کردپرس، پلیس ترکیه یک کاربر فضای مجازی را با نام مستعار M.S.Ö شناسایی کرده است که در فیس بوک اخباری در انتقاد به دولت و اردوغان منتشر می کرد. این کاربر ۳۵ ساله که به دلیل پست های خود در شبکه های اجتماعی، از جمله فیس بوک، به جرم اقدام علیه امنیت ملی، متهم شده است، اخباری در حمایت از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، منتشر کرده است. او همچنین در صفحه فیس بوک خود پست های حاوی اخبار دستگیری سران HDP، پستی حاوی جمله انسان با صلح زنده است، ترانه هایی به زبان کردی، و نامه ترامپ به اردوغان را منتشر کرده بود. در پرونده قضایی دادستانی بر علیه این کاربر فضای مجازی، به اشتراک گذاشتن نامه ترامپ به اردوغان که در آن ترامپ به اردوغان می گوید: «احمق نشو»، «اقدام بر علیه امنیت ملی» تلقی شده است.

طبق گزارش گازته دیوار، در کیفرخواست او آمده است که این شخص نامه ای را که حاوی توهین آشکار به رییس جمهور رجب طیب اردوغان بوده است به زبان ترکی منتشر کرده است.
گفتنی است که ترامپ در قسمتی از آن نامه خطاب به اردوغان نوشته بود: «آقای رئیس جمهور ، بیایید به یک توافق خوب برسیم. شما نخواهید مسئول قتل هزاران نفر باشید، و من هم نمی خواهم مسئول خراب كردن اقتصاد ترکیه باشم.»
این کاربر فضای مجازی بعد از دستگیری با قبول اینکه پست هایی که در پرونده قضایی او آمده متعلق به وی است، اتهامات علیه خود را رد کرد.

کد خبر 5546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha