ترکیه و عراق علیه حضور PKK در شنگال دست به عملیات مشترک می زنند

سرویس ترکیه- چاوش اوغلو پس از دیدار از بغداد از ابراز تمایل مقامات عراقی برای مبارزۀ مشترک آنکارا – بغداد علیه نیروهای PKK در منطقۀ شنگال خبر داد.

به گزارش کردپرس به نقل از حریت، در حالی که عملیات نظامی ترکیه و گروه های متحد سوری آن علیه کانتون کردنشین عفرین سوریه در جریان است، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه اعلام کرد آنکارا و بغداد در حال مذاکره دربارۀ یک عملیات احتمالی مشترک علیه حضور حزب کارگران کردستان (PKK) در منطقۀ شنگال هستند.

چاوش اوغلو که روز 21 ژانویه سفر یک روزه ای به بغداد داشت و در این سفر با حیدر العبادی نخست وزیر عراق، ابراهیم الجعفری وزیر امور خارجه و تعدادی دیگر از مقامات این کشور دیدار کرد، گفت : «یکی از مسائلی که دربارۀ آن با مقامات عراقی گفتگو کردیم، یک عملیات مشترک علیه حضور PKK در شنگال بود. آنها گفتند PKK تفاوتی با داعش ندارد، بیایید علیه تهدید آنها با هم همکاری کنیم.»

این در حالی است که پیشتر گفته می شد دولت عراق مشکلی با حضور PKK در شنگال ندارد و حتی از همکاری با این گروه سود می برد. برخی حتی ادعا می کردند حقوق اعضای PKK در شنگال توسط دولت عراق پرداخت می شود و علت این امر فشار به ترکیه برای خارج کردن نیروهایش از منطقۀ بعشیقه و اردوگاه نظامی بعشیقه در نزدیکی موصل است.

چاوش اوغلو همچنین گفت: «علاوه بر این، مقامات عراقی به ما گفتند آنها کنترل مرزهای سوریه در امتداد منطقۀ شنگال را به دست گرفته و امنیت مرزها را تأمین می کنند و بدین طریق رفت و آمد نیروهای PKK و یگان های مدافع خلق (YPG) را متوقف خواهند کرد.»

وی افزود: «در عفرین، منبج، شنگال، شمال عراق و شرق رودخانۀ فرات، هر جا که تروریست ها هستند و تهدیدی ایجاد می کنند، آنجا یکی از اهداف ما است.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 52415

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha