سیاست لباس متحد الشکل زندان با مقاومت زندانیان شکست می خورد

سرویس ترکیه- مصطفی قاراسو معتقد است سیاست متحد الشکل کردن لباس زندانیان سیاسی با مقاومت زندانیان روبرو خواهد شد و شکست خواهد خورد، همان گونه که در دهۀ 1980 در زمان رژیم کودتا شکست خورد.

به گزارش کردپرس به نقل از فرات نیوز، مصطفی قاراسو از اعضای شورای مرکزی کنگرۀ جوامع دموکراتیک (KCK) در واکنش به تصمیم حکومت ترکیه مبنی بر وادار کردن زندانیان سیاسی به پوسیدن لباس متحد الشکل، گفت زندانیان سیاسی در ترکیه در مقابل این سیاست مقاومت خواهند کرد و آن را با شکست مواجه خواهند کرد.

قاراسو خود یکی از زندانیانی بود که در دهۀ 1980 زمانی که رژیم نظامی در قدرت بود، در مقابل لباس متحد الشکل زندان مقاومت کردند. در این غائله دو زندانی توسط نیروهای گارد زندان کشته شدند. اما پس از درگیری شدیدی با زندانیان، بالاخره حکومت ترکیه عقب نشینی کرد و از تصمیم خود منصرف شد.

قاراسو این سیاست را «حمله به همۀ خواست های دموکراتیک و حمله مردم کرد» خواند و گفت این سیاست در زندان های ترکیه با مقاومت روبرو خواهد شد.

وی گفت: «[رئیس جمهور ترکیه رجب طیب] اردوغان همان سیاست لباس متحد الشکل را بر زندانیان تحمیل می کند که رژیم کودتای نظامی 12 سپتامبر می خواست به زندانیان تحمیل کند. آنها از قبل فشار بر زندانیان را افزایش داده اند، به ویژه بر زندانیان زن. و اینک سیاست های سرکوب گرانۀ خود را در سطحی دیگر اعمال می کنند.»

قاراسو گفت این سیاست با مقاومت روبرو خواهد شد و از همگان درخواست کرد از این مقاومت زندانیان در مقابل سیاست متحد الشکل کردن لباس حمایت کنند.

وی افزود: «زندانیان ابزاری برای مقاومت ندارند، جز اراده ها و بدن هایشان. اما آنها که بیرون از زندان هستند همۀ ابزراهای مقاومت در برابر فاشیسم را در اختیار دارند.»

کد خبرنگار: 30103

کد خبر 50811

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha