بلومبرگ: HDP از نامزد اپوزیسیون ترکیه در مقابل رجب طیب اردوغان حمایت می کند

سرویس جهان- خبرگزاری بلومبرگ ادعا کرد حزب کردگرای دموکراتیک خلقها قصد دارد در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از نامزد اپوزیسیون در مقابل رجب طیب اردوغان حمایت کند.

به گزارش کردپرس، اپوزیسیون ترکیه متشکل از شش حزب منهای کردها، کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق را به عنوان نامزد خود در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه, که در ماه می سال جاری برگزار می‌شود، انتخاب کرده است.

حزب کردگرای دموکراتیک خلقها یا HDP که از نامزدی رجب طیب اردوغان ، رییس‌جمهور مستقر ترکیه و نامزد حزب عدالت و توسعه حمایت نمی کند دو گزینه پیش رو دارد؛ یا نامزد مستقل خود را معرفی کند و یا از نامزد اپوزیسیون حمایت کند.

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از آنچه افراد مطلع از موضوع خوانده، نوشت: حزب دموکراتیک خلق ها خود را برای حمایت از قلیچدار اوغلو آماده کرده است.

این افراد گفته اند حزب دموکراتیک خلق ها در روزهای آینده با کمال قلیچدار اوغلو در خصوص این موضوع گفتگو خواهد کرد.

محمد کایا، رئیس اتاق بازرگانی دیاربکر گفته است رای دهندگان کرد تمایل داشتند تا به اکرم امام اوغلو، شهردار استانبول که رای آنها در انتخابش تاثیر گذار بود رای دهند. اکنون که او نیز برای پست معاون اول رئیس جمهوری انتخاب شده، حزب دموکراتیک خلق ها به دنبال قانع کردن کردهاست تا به قلیچدار اوغلو رای دهند.

او تاکید کرد که رای کردها به نامزد اپوزیسیون در پیروزی او بر اردوغان بسیار تأثیرگذار است.

به نوشته خبرگزاری بلومبرگ، مقامات حزب دموکراتیک خلق ها انتظار دارند با پیروزی کمال قلیچدار اوغلو پرونده حل مسئله کردهای ترکیه دوباره به جریان بیفتد.

کد خبر 44042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha