اتحاد مردم تنها راه پایان دادن به ظلم است

سرویس سوریه - حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) با انتشار بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد قتل‌عام قامشلو اظهار داشت که چاره‌یابی بحران سوریه باید با مشارکت همه نهادها و به رسمیت شناختن حقوق آنها صورت گیرد و اتحاد مردم تنها راه پایان دادن به ظلم و ستم در سوریه است.

به گزارش کردپرس، حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) به مناسبت نوزدهمین سالروز قتل‌عام ۱۲ مارس بیانیه‌ای صادر کرد و اظهار داشت که چاره‌یابی بحران سوریه باید با مشارکت همه نهادها و به رسمیت شناختن حقوق آنها صورت گیرد چون در غیر این صورت بحران عمیق‌تر می‌شود و تنها راه‌حل پایان ظلم در سوریه اتحاد مردم است.

به نوشته آژانس خبری هاوار، PYD در این بیانیه از تمامی جان‌باختگان کشتار ۱۲ مارس با افتخار یاد کرد و اعلام کرد که گسترش مبارزات میهنی، وحدت بین نیروهای میهنی و یکی شدن موضع سوری‌ها بدور از فشارهای خارجی تنها راه پایان دادن به ظلم در سوریه است.

در ادامه PYD اعلام کرد که قتل‌عام ۱۲ مارس ۲۰۰۴ یک آشوب به علت مسابقه فوتبال نبود، بلکه یک قیام واقعی بود که از قامشلو شروع شد و در شمال و شرق سوریه گسترش یافت تا به حلب و دمشق رسید و صدای این قیام در سراسر جهان طنین انداز شد.

PYD در پایان بیانیه خود ضمن یاد کردن مجدد از قربانیان قتل‌عام قامشلو بار دیگر تاکید کرد که راه‌حل بحران سوریه باید از طریق مشارکت همه گروه‌ها و به رسمیت شناختن حقوق آنها باشد زیرا اگر اینگونه نباشد، تنش در سوریه بیشتر خواهد شد.

کد خبر 43841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha