احضار سفیر ایران به وزارت خارجه آذربایجان

سرویس ایران- وزارت خارجه آذربایجان از احضار سفیر ایران به وزارت خارجه این کشور خبر داد.

به گزارش کرد پرس به نقل از خبرگزاری ای‌پی‌ای جمهوری آذربایجان، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در بیانیه‌ای با خبر دادن از احضار سیدعباس موسوی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ادعا کرد: در ۱۱مارس ۲۰۲۳، یک هواپیمای نظامی جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۰۹:۴۴ تا ۱۰:۲۶ پروازی بی‌وقفه در مرز آذربایجان-ایران انجام داده و از منطقه زنگیلان به بیله‌سوار مسیری رفت و برگشت را طی کرد.

در این بیانیه آمده است: این هواپیما بین دو کشور و در فاصله ۳ الی۵ کیلومتری مرز و گاهی روی مرز انجام داد.

وزارت امور خارجه آذربایجان مدعی شد: نزدیک شدن یک هواپیمای نظامی به مرز دو کشور به این شکل و به پرواز درآمدن بر فراز خطوط مرزی امنیت هوانوردی غیرنظامی را تهدید کرده و موجب بدتر شدن روابط دوجانبه می‌شود.

در این بیانیه آمده است: به پرواز درآمدن هواپیمای نظامی به مدت بیش از یک‌ونیم ساعت در نزدیکی مناطق آزادشده آذربایجان رفتاری تحریک‌آمیز و غیردوستانه در قبال آذربایجان است. ما مایلیم یادآوری کنیم که طرف ایرانی در سال گذشته رزمایش نظامی گسترده‌ای در امتداد رود ارس و در نزدیکی مرزهای آذربایجان انجام داد. ما قویا ایران را به خاطر چنین اقدام تحریک‌آمیزی محکوم می‌کنیم و از آن‌ها می‌خواهیم توضیح درخوری ارائه کرده و از این گونه اقدامات تقابلی در آینده خودداری کند.

وزارت امور خارجه آذربایجان در این بیانیه اعلام کرد که سفیر ایران را احضار کرده و مراتب اعتراض در این باره به او اعلام شده است.

کد خبر 43812

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha