سهم کردستان در طرح  نهضت ملی مسکن بیش از ۸۷ هزار واحد است

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: سهم استان کردستان در قالب طرح های ملی و نهضت ملی مسکن ۸۷ هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی است.

به گزارش کرد پرس، جهانگیر الیاسی در جلسه شورای مسکن استان کردستان که با حضور معاونین وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، گفت: هدف از طرح نهضت ملی مسکن ساماندهی بازار مسکن و اجاره بها، خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه، ایجاد امید و سرازیر شدن منابع مالی دولتی در قالب آماده سازی است.

وی با اشاره به اینکه حجم عظیمی از ساخت و سازها در قالب نهضت ملی مسکن سبب افزایش اشتغال جوانان خواهد شد، اظهار کرد: به ازای هر ساختمان ۵.۵ اشتغال ایجاد خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان اظهار کرد: در سال گذشته قیمت زمین نسبت به قیمت مسکن افزایش ۱٤۰ درصدی داشته است.

الیاسی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های انجام شده باید طی چهار سال آینده ٤ میلیون واحد مسکن در کشور ساخته شود که از این میزان سهمیه استان ٨۷ هزار و ۲۳۹ واحد در قالب ۳٦ هزار و ۷٨۱ ساخت مسکن است.

وی سهمیه ساخت نهضت ملی مسکن در استان کردستان را ۳٦ هزار و ۷٨۱ واحد عنوان کرد و یادآور شد: از این تعداد ۱٦ هزار و ۳۷۰ واحد به صورت خودمالکی، ٥ هزار و ۷٦۰ واحد به صورت استیجاری و ۱٦ هزار شامل خانه های روستایی است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان در خصوص چالش های رو به روی طرح نهضت ملی، بیان کرد: اغلب زمین های در نظر گرفته شده زمین کشاورزی و عمدتا از نوع ۱ و ۲ هستند.

الیاسی هزینه آماده سازی مسکن ملی در اکثر شهرها را بالا عنوان کرد و گفت: همچنین در برخی شهرهای استان همچون بانه و مریوان کشاورزان و مالکین تمایلی به توافق با راه و شهرسازی ندارند و نسبت به تفکیک و فروش زمین ها اقدام می کنند.

وی افزود: سهمیه شهر سنندج در طرح نهضت ملی مسکن ۱۲ هزار و ۷۳٨ واحد بوده که تاکنون ٦٦ هزار و ٥٨ خانوار ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۷ هزار و ۲۲٥ ثبت نامی را تاکید و ۳ هزار و ۹۹۳ خانوار وجه آن را واریز کرده اند.

کد خبر 43656

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha