دستگاه های دولتی مکلف به واگذاری اراضی بلااستفاده برای طرح ملی مسکن هستند

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه دستگاه های دولتی مکلف به واگذاری اراضی بلااستفاده خود برای اجرای طرح مسکن ملی هستند، گفت: واگذاری اراضی دستگاه ها، یک تکلیف قانونی است.

به گزارش کرد پرس، ارسلان مالکی در جلسه شورای مسکن کردستان با بیان اینکه خرید زمین آخرین راهکار تامین زمین برای ساخت نهضت ملی مسکن در کردستان است، گفت: استان کردستان یکی از استان های بحرانی کشور به لحاظ تامین زمین است.

وی اظهار کرد: متاسفانه تعداد ثبت نام ها و تایید نهایی آن ها، بیشتر از برنامه تعیین شده است که این یک نگرانی جدی در بحث طرح نهضت ملی مسکن ایجاد کرده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن افزود: باید فرآیند ثبت نام بار دیگر در استان کردستان پالایش شود تا شاهد مهاجرت از روستاها و مناطق کوچک به شهرهای بزرگ نباشیم.

مالکی با اشاره به اینکه تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن متوقف شده است، ادامه داد: در شورای مسکن نباید فقط به آمار و گزارش ها بسنده کرد بلکه باید دلیل و چرایی موضوع بررسی شود.

وی یادآور شد: متاسفانه در اجرای طرح نهضت ملی به ظرفیت های استان توجه نشده است؛ لذا در صورت تکمیل تفاهم نامه ها در کمتر از یک ماه به تصویب خواهد رسید.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن دستگاه های دولتی را مکلف به واگذاری اراضی بلااستفاده خود دانست و بیان کرد: واگذاری اراضی دستگاه ها، یک تکلیف قانونی است که ریاست جمهوری و قانون گذار آن را تکلیف و ضرب العجل تعیین کرده و هیچ بهانهای در این خصوص پذیرفته شده نیست.

مالکی در خصوص خرید زمین در استان کردستان، گفت: برای بحث خرید زمین به منظور تامین اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن، باید میزان درآمد استان را در نظر گرفت و این آخرین راهکار برای تامین زمین است.

وی اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارتخانه درگیر کردن و همکاری مردم در ساخت مسکن ملی است.

کد خبر 43652

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha