نچیروان بارزانی و امیر ایزدی ها بر اجرای توافقنامە شنگال تاکید کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ رئیس اقلیم کردستان و امیر ایزدی ها بر اهمیت توجه مستمر به وضعیت ایزدیان و اجرای توافقنامه‌ی عادی‌سازی وضعیت  شنگال  تأکید کردند.

به گزارش کردپرس به نقل از باسنیوز: به گزارش وب‌سایت ریاست اقلیم کردستان، «نچیروان بارزانی» روز دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱، از «میر حازم تحسین بیگ» امیر ایزدیان در اقلیم کردستان عراق استقبال کرد.
در این نشست وضعیت ایزدی‌ها در اردوگاه آوارگان، شنگال و خارج از کشور موردبحث و بررسی قرار گرفت و بر ادامه‌ی روند نجات ایزدی‌های ربوده شده و بهبودی زندگی نجات یافتگان و چگونگی کمک به آنها تاکید شد.
به گزارش وب‌سایت ریاست اقلیم کردستان، دو طرف بر اهمیت توجه مداوم به وضعیت ایزدی‌ها و اجرای توافق‌نامه‌ی بین دولت اقلیم کردستان و دولت فدرال عراق برای عادی‌سازی وضعیت در شنگال تأکید کردند.
در این دیدار «نچیروان بارزانی» بر ادامه حمایت خود از ایزدیان و حفظ حقوق آنها در عراق و اقلیم کردستان تأکید کرد و اطمینان داد که فرایند نجات ربوده‌شدگان و روشن ساختن سرنوشت آنها ادامه خواهد داشت و هر آنچه برای نجات و حمایت از آنها لازم باشد دریغ نخواهد کرد.
امیر ایزدیان در ادامه‌ی این دیدار از نچیروان بارزانی به دلیل حمایت‌ها و کمک‌های مستمر به‌ویژه تلاش‌های وی برای نجات ایزدی‌های ربوده‌شده و دفاع از حقوق آنها قدردانی کرد.
نتایج سفرها و دیدارهای اخیر امیر ایزدی‌ها با پاپ و مقامات کشورهای اروپایی، عراق و منطقه از دیگر موضوعات این دیدار بود.

کد خبر 43619

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha