وزارت خارجه سوریه سفر رئیس ستاد ارتش آمریکا به شمال و شرق سوریه را محکوم کرد

سرویس سوریه - وزارت امور خارجه سوریه ضمن محکوم کردن سفر رئیس ستاد ارتش آمریکا به شمال و شرق سوریه، این سفر را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.

بە گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه سوریه سفر «مارک میلی»رئیس ستاد ارتش آمریکا به یک پایگاه نظامی آمریکا در شمال و شرق سوریه را به شدت محکوم کرد و آن را نقض آشکار حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه دانست.

بە نوشتە آژانس خبری نورس‌پرس، وزارت امور خارجه سوریه اعلام کرد که رئیس ستاد ارتش آمریکا یک بازدید غیرقانونی از یک پایگاه نظامی غیرقانونی آمریکا در شمال و شرق سوریه داشته است و این مقام آمریکایی اشاره کرده که بازدیدش برای بررسی موثر بودن جنگ علیه داعش بوده است درحالی که جامعه بین‌الملل به خوبی می‌داند داعش ساخته سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا است.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که عملیات داعش نیروهای آمریکایی را هدف قرار نداده است، بلکه عملیات داعش علیه شهروندان بی‌گناه سوری انجام شده و در روزهای اخیر بیش از ۶۰ شهروند سوری بر اثر این حملات کشته شده‌اند

وزارت خارجه سوریه اظهار داشت که نیروهای آمریکایی دارایی‌های سوریه از جمله نفت و گندم سوریه را به سرقت برده و در روزهای اخیر به سرقت بیش از ۱۵۰ تانکر نفت سوریه ادامه داده‌اند.

لازم به ذکر است، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد ارتش آمریکا روز شنبه برای بازدید از یک پایگاه آمریکایی برای ارزیابی مبارزه با داعش و بررسی اقدامات لازم برای حفاظت از نیروهای آمریکایی در صورت حمله داعش، وارد مناطق شمال و شرق سوریه شد.

کد خبر 43592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha