اپوزیسیون ترکیه، بدون حمایت کردها نمی تواند اردوغان را شکست دهد

سرویس جهان- خبرگزاری بلومبرگ با اشاره به خروج رهبر حزب خوب از ائتلاف ششگانه اپوزیسیون تاکید کرده است که اکنون اپوزیسیون تنها با به دست آوردن حمایت کردها قادر به شکست رجب طیب اردوغان در انتخابات است.

به گزارش کردپرس، اردوگاه اپوزیسیون ترکیه متشکل از شش حزب، به جز حزب کردگرای دموکراتیک خلقها، با اعلام خروج مرال آکشنر، رهبر این حزب از مذاکرات بر سر تعیین نامزد مشترک در برابر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کنونی ترکیه با شکاف روبرو شده است.

خبرگزاری بلومبرگ شکاف در اردوگاه اپوزیسیون ترکیه را در راستای مهیا شدن زمینه برای پیروزی مجدد رجب طیب اردوغان در آنتخابات ماه می دانسته است.

بلومبرگ تاکید کرده است که حزب کردگرای دموکراتیک خلقها، در انتخابات گذشته ترکیه نقش تعیین کننده داشته و در این اتفاقات نیز می تواند نتیجه را به نفع اردوغان یا اپوزیسیون تغییر دهد.

این خبرگزاری به اپوزیسیون ترکیه توصیه کرده است اگر آنها می خواهند رجب طیب اردوغان از قدرت کنار برود باید از نامزدی حمایت کنند که حزب دموکراتیک خلقها نیز از آن پشتیبانی کند.

البته این خبرگزاری اشاره کرده است که اپوزیسیون ترکیه به علت این که گفته می شود حزب دموکراتیک خلقها به حزب ممنوعه کارگران کردستان ترکیه یا پ.ک.ک نزدیک است، جرات ندارند این حزب کردی را وارد حلقه خود کنند.

بلومبرگ با اشاره به این که بخشی از رای دهندگان مخالف اردوغان وابسته به احزاب اپوزیسیون و بخشی دیگر حامی حزب دموکراتیک خلقها هستند، هشدار داده است این مسئله باعث می شود اردوغان از این تفرقه به نفع خود در انتخابات استفاده کند. بنابراین، اپوزیسیون برای کسب رای بیشتر در برابر اردوغان، به رای دهندگان کرد و حمایت حزب دموکراتیک خلقها نیاز دارد.

کد خبر 43510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha