نامه مدیریت خودگردان جزیره به دبیر سازمان ملل به منظور بازگشایی  گذرگاه مرزی تل‌کوچر بی پاسخ ماند

سرویس سوریه - نامه‌ای که مدیریت خودگردان منطقه جزیره در تاریخ ۱۴ فوریه برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور بازکردن گذرگاه‌های مرزی به‌ویژه گذرگاه تل‌کوچر فرستاده بود تاکنون بی پاسخ مانده است.

به گزارش کردپرس، نامه‌ای که مدیریت خودگردان منطقه جزیره برای آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به منظور بازکردن گذرگاه‌های مرزی به‌ویژه گذرگاه تل‌کوچر فرستاده بود بی پاسخ ماند.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان منطقه جزیره در ۱۴ فوریه نامه‌ای را به نمایندگی سازمان ملل متحد در قامشلو تحویل داد تا به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد تحویل داده شود.

در این نامه درخواست شده بود که گذرگاه‌های مرزی برای عبور کمک‌های بشردوستانه به مناطق ویران‌شده بر اثر زلزله به‌ویژه گذرگاه تل‌کوچر که بسته بودن این گذرگاه، بحران واقعی را در منطقه ایجاد کرده است، باز شوند.

بر اساس گفته «ریحان عمر» ریاست دفتر رسانه‌ای منطقه جزیره، مدیریت خودگردان دموکراتیک منطقه جزیره تاکنون هیچ پاسخی به پیام خود از سوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دریافت نکرده است.

شایان ذکر است که گذرگاه مرزی تل‌کوچر با تصمیم شورای امنیت سازمان ملل متحد از سال ۲۰۲۰ و با وتوی روسیه و چین بسته شد و به جای آن، روسیه و چین تاکید کردند که گذرگاه مرزی باب‌الهوی که تحت کنترل دولت ترکیه و هیات تحریر‌الشام در ادلب است باز بماند.

کد خبر 43204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha