احتمال کاهش شدید رای اردوغان در مناطق زلزله زده کردنشین ترکیه

سرویس جهان- دکتر مهمت اوزالپ، استاد دانشگاه چارلز استورت معتقد است انتقادها از نحوه امدادرسانی توسط دولت اردوغان در مناطق زلزله زده که عمدتا کردنشین هستند، ممکن است باعث ریزش شدید رای اردوغان در این مناطق شود.

به گزارش کردپرس، دکتر مهمت ازوالب، استاد دانشگاه چارلز استورت و مدیر مرکز مطالعات اسلامی و تمدن این دانشگاه، از احتمال کاهش شدید رای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در انتخابات آتی خبر داد.

او در مقاله خود که در نشریه سیاسی کنورسیشن منتشر شده، درباره علت احتمال کاهش شدید رای اردوغان در مناطق کردنشین گفته است واکنش کند دولت به رهبری اردوغان به زلزله در مناطق کردنشین که خسارات مالی و جانی هنگفتی داشته، می تواند بر سرنوشت اردوغان تاثیر بگذارد.

او با اشاره به این که کردهای ترکیه 18 درصد رای دهندگان این کشور را تشکیل می دهند، معتقد است در صورتی که دولت در بازسازی مناطق زلزله زده به وضعیت کردها اهتمام جدی نورزد، اردوغان با موقعیت متزلزلی در انتخابات روبرو خواهد شد.

دکتر اوزالپ تاکید کرد با توجه به افزایش انتقادها علیه عملکرد دولت اردوغان، بویژه از سوی احزاب اپوزیسیون و حزب کردگرای دموکراتیک خلقها، اردوغان ممکن است با سرنوشت متفاوتی در انتخابات آینده روبرو شود.

کد خبر 43202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha