کشته شدن شش تن و دستگیری ۱۴۰ تن از اعضای داعش در صد و یکمین ماه عملیات ائتلاف در سوریه

سرویس سوریه - دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR) اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در ماه فوریه سال جاری، ده عملیات امنیتی مشترک با نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) انجام دادند و در نتیجه این رشته عملیات‌ شش عضو داعش کشته و ۱۴۰ عضو داعش نیز دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در ماه فوریه، ده عملیات امنیتی مشترک با نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) انجام دادند که در نتیجه این رشته عملیات شش عضو داعش کشته و ۱۴۰ عضو داعش نیز دستگیر شدند.

به نوشته دیدبان حقوق بشر سوریه (SOHR)، در صد و یکمین ماه عملیات نظامی ائتلاف بین‌المللی علیه داعش در سوریه، نیروهای ائتلاف به ارسال کمک‌های نظامی به SDF، انجام حملات، دستگیری اعضای داعش و انجام عملیات‌های امنیتی در مناطق مختلف تحت کنترل SDF ادامه می‌دهند.

SOHR اعلام کرد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی از آغاز سال جاری تاکنون، ۱۳۰ کامیون و خودرو را که حامل تجهیزات نظامی و لجستیکی بودند، در پنج کاروان در روزهای ۲۵ و ۲۸ ژانویه و ۳ و ۸ و ۱۴ فوریه از اقلیم کردستان عراق وارد سوریه کرده‌اند. این کامیون‌ها به سمت پایگاه‌های نظامی ائتلاف در حسکه و دیرالزور در شمال و شرق سوریه حرکت کرده‌اند.

در ماه اخیر فعالان SOHR همچنین مشارکت ائتلاف بین‌المللی را در ده عملیات امنیتی مشترک با نیروهای SDF یعنی حملات زمینی و هوایی و دستگیری ۱۴۰ عضو هسته‌های داعش در این عملیات‌ها را تایید کردند.

همچنین این منابع اعلام کردند که در جریان عملیات یگان‌های ضد ترور نیروهای سوریه دموکراتیک (YAT) که با پشتیبانی هوایی ائتلاف بین‌المللی از ۱۰ فوریه برای تعقیب هسته‌های داعش در روستای «ابوالنعطل» در حومه شمالی دیرالزور انجام شد، شش عضو داعش کشته شدند. در همین حال، نیروهای ائتلاف بین‌المللی کشته شدن یکی از فرماندهان داعش به نام «ابراهیم القحطانی» را در حمله هوایی نیروهای ائتلاف با مشارکت یگان‌های ضد ترور SDF، پنج روز پس از اعلام کشته شدن دو فرمانده عراقی و سوری دیگر داعش که در حومه شمالی دیرالزور در تاریخ ۱۰ فوریه کشته شدند، تایید کردند. شایان ذکر است، سرکرده‌ای که هدف حمله قرار گرفت، مسئول طراحی حملات به زندان‌ها و بازداشتگاه‌هایی بود که اعضای داعش را تحت کنترل نیروهای SDF در آن مکان‌ها نگهداری می‌کردند، به همراه این سرکرده داعش، سلاح و مهمات نیز کشف و ضبط شد.

منابع SOHR همچنین ابراز داشتند که در ۱۷ فوریه، یک گشت نیروهای SDF با پشتیبانی بالگردهای ائتلاف بین‌المللی، به خانه‌ای در ناحیه مابین «الصبحا» و «ابرحا» در حومه شرقی دیرالزور حمله کردند و راه‌های منتهی به آن ناحیه را مسدود کردند. نیروهای SDF از طریق بلندگوها از عضو داعش که «مهند السرای الفدغم» نام داشت خواستند که تسلیم شود، اما او نپذیرفت و درگیری بین دو طرف رخ داد که منجر به کشته شدن عضو داعش شد. شایان ذکر است که الفدغم از فرماندهان داعش بود و تا قبل از کشته شدن چندین بار دستگیر و آزاد شده بود.

در حالی که در ۲۲ فوریه، یگان‌های ضد ترور SDF با حمایت بالگردهای ائتلاف، به خانه‌ای در شهر «جدید عکایدات» در حومه شرقی دیرالزور کردند و در جستجوی هسته‌های داعش بودند. یگان‌ها از طریق بلندگو از اعضای داعش خواستند که تسلیم شوند، اما اعضای داعش تسلیم نشدند و در درگیری بین دو طرف، دو عضو داعش کشته شدند.

کد خبر 43163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha