آمریکا مخالف ایجاد کیان مستقل کردی در سوریه است

سرویس جهان- آنتونی بلینکن که به ترکیه سفر کرده است، تاکید کرد کشورش که با کردهای سوریه همکاری دارد، به دنبال حمایت از ایجاد کیان مستقل کردی در سوریه نیست.

به گزارش کردپرس، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا که برای ابراز همدردی آمریکا با زلزله زدگان و رساندن کم های کشورش به ترکیه رفته است، نگرانی های ترکیه از نیروهای کرد سوریه را مشروع دانست.

بر اساس متنی که در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، بلینکن در مصاحبه ای پس از سفر به ترکیه تاکید کرده است کشورش حامی ایجاد کیان مستقل کردی در شمال شرق سوریه نیست.

او توضیح داد که همکاری آمریکا با کردهای سوریه فقط به مبارزه با داعش ارتباط دارد و آمریکا برای رفع نگرانی در مورد داعش در سوریه حضور داشته و با کردها همکاری می کند.

بلینکن در عین حال با اشاره به تهدیدهای ترکیه علیه کردهای سوریه تاکید کرد که آمریکا با هر گونه حمله نظامی آنکارا در شمال سوریه علیه نیروهای کرد سوریه هم مخالف است.

او با اشاره به این که هم ترکیه و هم آمریکا نگرانی هایی از برخی موضوعات در سوریه دارند بر تمرکز بر رفع نگرانی های مشترک در سوریه تاکید کرد.

وزیر خارجه آمریکا گفت باید از هر گونه ایجاد تنش جدید در سوریه اجتناب کرد و همه تلاشها باید روی مبارزه با داعش متمرکز شود.

کد خبر 43030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha