با وجود ارسال  222 هزار چادر به ترکیه همچنان بزرگترین نیاز ما چادر است

سرویس ترکیه - وزیر خارجه ترکیه با ارائه گزارشی از کمک های خارجی به ترکیه کمبود چادر و کانتینر را همچنان اصلی ترین مشکل ترکیه در مناطق زلزله زده اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مولود چاووش‌اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه در سخنانی در نشست سازمان مدیریت بحران و حوادث غیر مترقبه ترکیه (آفاد) از دریافت 222 هزار چادر از سوی کشورهای خارجی و سازمان های مختلف مدنی خبر داد و گفت که همچنان اصلی ترین مشکل ترکیه در مناطق زلزله زده کمبود چادر و کانتینر است.

به گزارش TRT، چاووش اوغلو در گزارشی که در نشست آفاد ارائه می داد با بیان این که ترکیه بلافاصله پس از زلزله درخواست کمک بین‌المللی را در بالاترین سطح اعلام کرده‌ است، گفت: «همه به این درخواست پاسخ داده‌اند. از یک طرف اتحادیه اروپا از طریق ناتو و از طرف دیگر کشورهای دیگر گام‌های بسیار صمیمانه‌ای برای کمک به ما برداشتند. هم سازمان ملل، هم ناتو و هم اتحادیه اروپا مکانیسم‌های اضطراری تاسیس کردند. ما از آنها بسیار تشکر می‌کنیم.»

چاووش‌اوغلو با به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد کمک‌های خارجی گفت: «102 کشور خارجی تا به امروز پیشنهاد کمک‌رسانی کرده‌اند. 88 کشور با حضور در عملیات جستجو و نجات، تاسیس بیمارستان‌های صحرایی یا اعزام تیم‌های پزشکی به ما کمک کرده‌اند. 23 کشور پس از اتمام ماموریت خود، کشور را ترک کردند. در حال حاضر، تیم های امدادی 65 کشور در ترکیه حضور دارند.»

کد خبر 42938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha