حمایت راست افراطی سوئد از استرداد کردها به ترکیه

سرویس جهان- نماینده حزب اپوزیسیون سوسیال دموکرات سوئد هشدار داد راستگرایان افراطی در دولت ائتلافی سوئد می خواهند به خواسته اردوغان برای استرداد کردهای معترض از سوی استکهلم به آنکارا تن دهند.

به گزارش کردپرس، دولت سوئد بعد از گذشته حدود یک سال هنوز نتوانسته است رضایت ترکیه برای پیوستن به ناتو را به دست بیاورد. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه به شدت خواهان استرداد بیش از 130 تن از کردهایی است که ساکن سوئد بوده و مخالف دولت ترکیه محسوب می شوند.

دولت قبلی سوئد که اواخر تابستان به کار خود پایان داد، در مقابل خواسته های اردوغان مقاومت کرد اما دولت جدید، با قبول برخی از خواسته های اردوغان، حتی چند تن از معترضان به ترکیه تحویل داده است. با این حال، اردوغان این اقدامات را ناکافی دانسته است.

اوین اینسیر، نماینده حزب سوسیال دموکرات سوئد به وبسایت خبری یورواکتیو گفته است راست گرایان افراطی سوئد که در دولت ائتلافی کنونی سوئد مشارکت دارند از خواسته های اردوغان حمایت می کنند و ممکن است دولت سوئد نیز به خواسته های دولت ترکیه تن دهد.

او با اشاره به این که اردوغان از سوئد خواسته است برای تن دادن به خواسته هایش و در نتیجه، به منظور فراهم کردن زمینه استرداد کردهای معترض، قوانین این کشور در مورد تروریسم را تغییر دهد، چنین اقدامی را نامناسب و دخالت آشکار در امور داخلی کشورش دانست.

نماینده سوسیال دموکراتهای سوئد یکی از نشانه های تمایل راستگرایان افراطی شریک دولت ائتلافی این کشور برای تن دادن به خواسته های اردوغان را فاصله گرفتن این حزب از حزب اتحاد دموکراتیک کرد سوریه و نیروهای یگان های مدافع خلق در سوریه دانست که از جمله نهادهای حاکم بر منطقه خودگردان کردی در شمال و شمال شرق سوریه هستند.

اوین اینسیر به نخست وزیر کشورش و راست گرایان افراطی هشدار داد اردوغان با هدف برنده شدن در انتخابات از کارت فشار علیه سوئد استفاده می کند و سیاستمداران سوئد نباید به خواسته های اردوغان تن دهند.

کد خبر 42766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha