راه‌اندازی کمپین کمک به عفرین در اربیل توسط حزب دموکرات کردستان سوریه

سرویس سوریه - حزب دموکرات کردستان سوریه با راه‌اندازی کمپینی در اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق خواستار کمک به عفرین و حومه آن به ویژه جندرس شد که بر اثر زلزله بامداد دوشنبه به شدت آسیب دیده است.

به گزارش کردپرس، حزب دموکرات کردستان سوریه با راه‌اندازی کمپینی در اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق، خواستار کمک به منطقه عفرین به‌خصوص ناحیه جندرس شد که بر اثر زلزله بامداد دوشنبه به شدت آسیب دیده است.

به نوشته آژانس خبری نورس‌پرس، این حزب در یک نشست مطبوعاتی در اربیل پایتخت اقلیم کردستان، از کشورها و سازمان‌های بین‌المللی خواست به شهر جندرس کمک‌ کنند و خواستار نجات غیرنظامیانی شد که تاکنون زیر آوار مانده‌اند.

در این نشست حزب دموکرات کردستان سوریه اعلام کرد که در تماس با کشورهایی همچون آمریکا و آلمان خواستار ارسال کمک به شهر جندرس شده‌اند، همچنین از راه‌اندازی یک کمپین جمع‌آوری کمک و ارسال آن به عفرین و ناحیه جندرس خبر دادند.

حزب دموکرات کردستان سوریه اعلام کرد که اطلاعاتی که از منطقه عفرین به دست آنها می‌رسد، ویرانی شهر جندرس به علت زلزله را تایید می‌کند و خانواده‌ها نیاز به کمک غذایی و مادی دارند و تعداد زیادی از افراد هنوز زیر آوار هستند.

«عمر کوچری» عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان سوریه در مصاحبه با نورس‌پرس، ضمن تسلیت به مردم کردستان سوریه، اعلام کرد که تلاش دیپلماتیک زیادی را با کشورهای غربی برای تسریع در کمک رسانی به کردستان سوریه و به خصوص شهر عفرین و شهر جندرس در حومه آن انجام داده‌اند.

کوچری همچنین اعلام کرد که در اقلیم کردستان نیز برای راه‌اندازی کمپین و جمع‌آوری کمک برای مردم آسیب‌دیده از زلزله در کردستان سوریه تلاش کرده‌اند.

همچنین نوری بریمو، عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کردستان سوریه به نورس‌پرس گفت: « این کمپین جمع‌آوری کمک که در اربیل راه‌اندازی کرده‌اند در مقابل حجم نیازهای مردم آسیب‌دیده ناچیز است و به یک صدم نیز نمی‌رسد، چون به گفته وی حل این فاجعه از توانایی یک حزب سیاسی بزرگتر است، به‌ خصوص حل فاجعه در شهر جندرس که ویران شده است.»

اما بریمو معتقد است که انجام فعالیت‌هایی اینچنین حداقل کمی از بار سنگین آسیب‌دیدگان می‌کاهد.

کد خبر 42638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha