ناکارآمدی کمک های چند صد میلیون دلاری آمریکا به نیروهای مسلح اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- جاناتان لرد، کارمند ارشد سابق کمیته نیروهای مسلح کنگره با اشاره به برنامه حزب سوسیال دموکرات اقلیم کردستان برای استخدام نیروهای پیشمرگ جدید گفت: اختصاص ماهانه حدود 30 میلیون دلار از سوی آمریکا برای ایجاد تغییر در ساختار نیروهای امنیتی-نظامی پیشمرگ اقلیم کردستان و جلوگیری از استفاده ابزاری احزاب کرد عراق از این نیروها بی فایده بوده است.

به گزارش کردپرس، جاناتان لرد، کارمند ارشد سابق کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا و پژوهشگر ارشد و مدیر برنامه امنیتی خاورمیانه در مرکز نیو سکیوریتی آمریکا، در یک رشته توییت تاکید کرد کمک های مالی چندصد میلیون دلاری سالانه آمریکا برای ایجاد تغییر در ساختار نیروهای نظامی-امینیت در اقلیم کردستان کوچکترین تاثیر مثبتی نداشته است.

او با اشاره به این که محمد حاجی محمد، رهبر حزب سوسیالیست دموکرات اقلیم کردستان عراق، برای استخدام نیروهای امنیتی جدید وابسته به حزبش فراخوان داده، نوشت: این مسئله نشان دهنده تداوم استفاده ابزاری احزاب کرد عراق از نیروهای وابسته برای ایجاد طیف حامی خود در این منطقه است.

جاناتان دستیار ارشد سابق کمیته نیروهای مسلح کنگره آمریکا در ادامه نوشت: آمریکا ماهانه بین 20 تا 30 میلیون دلار برای پرداخت حقوق، تجهیز و آموزش نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان، به منظور رفع وابستگی آنها به احزاب کرد از جمله حزب دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی هزینه می کند اما برنامه اصلاح ساختار نیروهای پیشمرگ و تشکیل یک نیروی واحد میهنی کمترین پیشرفت را نداشته است.

او تاکید کرده است کمک های مالی آمریکا به نیروهای پیشمرگ بیشتر به جیب رهبران کرد عراق می رود تا با استفاده از این پولها نیروهای حامی جدید استخدام کنند.

جاناتان لرد هشدار داده است تا زمانی که سیاست های وزارت دفاع آمریکا و یا رهبران کرد در اربیل و سلیمانیه نسبت به نحوه اجرای برنامه تجمیع نیروهای حزبی و تاسیس نیروی غیروابسته به حزب تغییر نکند کمک های مالی آمریکا که از جیب پرداخت کنندگان مالیات در آمریکا تامین می شود، هدر خواهد رفت.

کد خبر 42561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha