جندرس عفرین ویران شده است/ ترکیه مانع رسیدن کمک می شود

سرویس سوریه - شبکه فعالین عفرین(ANN) با انتشار گزارشی اعلام کرد که شهر جندرس از توابع عفرین به علت ممانعت ترکیه از ورود کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های امدادی به این منطقه، بدون کمک و حمایت مانده است.

به گزارش کردپرس، یکی از شهرهایی که بیشترین آسیب را از زلزله بامداد دوشنبه دیده است شهر جندرس از توابع عفرین است.

به نوشته شبکه روناهی، شبکه فعالین عفرین(ANN) در گزارشی اعلام کرد که ارتش ترکیه از ورود کمک‌های بشردوستانه و تیم‌های امدادی از گذرگاه‌های مرزی حمام و باب‌الهوی به ناحیه جندرس در عفرین ممانعت به عمل آورده است.

همچنین ANN اعلام کرد که دولت ترکیه با بهانه اینکه راه‌ها بر اثر زلزله ویران شده‌اند از کمک‌رسانی به این مناطق جلوگیری می‌کند. دولت ترکیه همچنین از ورود آمبولانس‌هایی که مجروحان را به بیمارستان‌های ترکیه می‌برند، به منطقه جندرس جلوگیری می‌کند. همچنین ANN مدعی شد که به دستور دولت ترکیه، کمک‌هایی که به این مناطق می‌آید توسط شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه ضبط می‌شود و به همین دلیل مردم جندرس مجبورند با امکانات محدود، خود افراد مانده در زیر آوار را بیرون بیاورند.

فرهاد شامی ریاست مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک (SDF) نیز اعلام کرد که در تلاشند راهی امن برای ارسال کمک به مناطق کانتون عفرین پیدا کنند، اما شبه‌نظامیان وابسته به ترکیه اجازه این امر را به آنها نمی‌دهند.

در حال حاضر در کانتون عفرین فقر شدیدی وجود دارد و این منطقه کاملا بدون کمک و حمایت مانده است و شمار جان‌باختگان در جندرس به ۹۰۰ تن رسیده و همچنان در حال افزایش است.

کد خبر 42557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha