پیش شرط سنا برای موافقت با فروش جنگنده به ترکیه

سرویس جهان- بخش قابل توجهی از اعضای سنا تهدید کردند تا زمانی که ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو موافقت نکرده، با فروش جنگنده های اف ۱۶ به این کشور موافقت نخواهند کرد.

به گزارش کردپرس، ترکیه از دولت جو بایدن خواسته است ضمن فروش جنگنده‌های اف ۱۶ به این کشور، جنگنده‌های قدیمی ترکیه را نیز ارتقاء دهد. با این حال واشنگتن نتوانسته است سنا و کنگره را برای این معامله ۲۰ میلیارد دلاری راضی کند.

بر اساس گزارش نشریه دیفنس نیوز، بیش از یک چهارم نمایندگان سنا ضمن ارسال نامه‌ای به جو بایدن هشدار داده‌اند تا زمانی که ترکیه به پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو رضایت نداده آنها با معامله فوق موافقت نخواهند کرد.

ترکیه به عنوان یکی از ۳۰ عضو ناتو حق وتو دارد و به بهانه حمایت این دو کشور از کردها تاکنون موافقت خود را اعلام نکرده است. این در حالی است که ۲۸ کشور دیگر عضو ناتو موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

اکنون نمایندگان سنا موافقت ترکیه با پیوستن فنلاند و سوئد به ناتو را پیش شرط اعلام رضایت خود با توافق نظامی فروش جنگنده به این کشور قرار داده‌اند.

بخش زیادی از امضاکنندگان نامه به جو بایدن عضو کمیته های نیروهای مسلح و روابط خارجی سنا هستند که نقش تعیین کننده در تصویب لوایح نظامی دارند.

کد خبر 42293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha