آمریکا و غرب در پی تأسیس یک دولت جدید در منطقه هستند

سرویس ترکیه - سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه ادعا کرد آمریکا و دیگر کشورهای غربی رؤیای تأسیس یک دولت جدید در منطقه را در سر می پرورانند.

به گزارش کردپرس، در پی بسته شدن کنسولگری های هلند، انگلیس، آلمان و فرانسه در استانبول به دلیل نگرانی های امنیتی، سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه آمریکا و کشورهای اروپایی را به نا امن نشان دادن ترکیه و تلاش برای یک تأسیس یک دولت به زعم وی «تروریستی» در منطقه متهم کرد.

سویلو ادعا کرد تعطیلی کنسولگری های کشورهای اروپایی در استانبول یک جنگ روانی علیه ترکیه است.

به نوشته جمهوریت، سویلو با شرکت در نشست ارزیابی فعالیت ستاد فرماندهی ژاندارمری در سال 2022، آمریکا را به حمایت از سازمان های کُرد منطقه متهم کرد و گفت: «تروریسم در ترکیه پایان نپذیرفته است اما دیگر موضوع روز نیست. ما می دانیم که چه کسانی سازمان های تروریستی را تغذیه می کنند. این دولت ایالات متحده آمریکا است که PKK و YPG را تغذیه می کند. آمریکا و غرب سال ها است که با تأمین پول، تدارکات و منابع انسانی دست از رویای خود برای ایجاد یک دولت تروریستی در منطقه بر نداشته اند.»

او سفرای کشورهای اروپایی در ترکیه را که کنسولگری های خود را تعطیل کرده اند، به دست داشتن در یک عملیات (روانی) برای نا امن نشان دادن ترکیه در چشم توریست ها متهم کرد.

کد خبر 42258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha