خطر ظهور مجدد داعش با توجه به افزایش فعالیت هسته‌های پنهان آن

سرویس سوریه - دیدبان حقوق بشر سوریه(SOHR) با اعلام احتمال ظهور مجدد داعش در مناطق شمال و شرق سوریه با توجه به افزایش عملیات این گروه از کشته شدن هجده تن در ماه ژانویه سال جاری توسط داعش خبر داد.

بە گزارش کردپرس، در ماه‌های اخیر حملات داعش به مناطق شمال و شرق سوریه افزایش چشمگیری داشته است و با وجود اینکە ائتلاف بین‌المللی علیه داعش و نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) در ماه مارس سال ۲۰۱۹ از سرنگونی تشکیلات داعش موسوم به «دولت اسلامی» خبر دادند، اما تحولات میدانی اخیر نشان می‌دهد که داعش به طور کامل نابود نشده است.

منابع دیدبان حقوق بشر سوریه(SOHR) از کشتە شدن ۱۸ تن در مناطق تحت کنترل نیروهای SDF در ماه ژانویه سال جاری توسط داعش در حملات نظامی و انتحاری این گروه خبر دادند.

داعش با وجود عملیات امنیتی نیروهای ائتلاف و نیروهای SDF در تمامی مناطق تحت کنترل نیروهای SDF , همچنان به عملیات نظامی و غافلگیرانه خود ادامه می‌دهد و هسته‌های داعش همچنان می‌توانند از فرصت‌ها برای ایجاد خلأ امنیتی و انجام حملات در مناطق شمال و شرق سوریه استفاده کنند که به وضوح نشانگر عدم نابودی کامل داعش در این مناطق است.

لازم به ذکر است منابع SOHR همواره در خصوص ظهور مجدد داعش هشدار داده‌اند و تاکید کرده‌اند که اعلام شکست داعش توسط نیروهای ائتلاف و‌ SDF در سال ۲۰۱۹ نمادین بوده است.

کد خبر 42224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha