بخشی از نفت اقلیم کردستان به اسرائیل صادر می شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - نماینده  فراکسیون سند ملی درمجلس عراق بابیان اینکه بخشی از نفت اقلیم کردستان به اسرائیل صادر می شود ،  گفت: این امر بر اساس قوانین عراق شایسته جرم انگاری است.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری «المعلومه» فالح الخزعلی در مصاحبه ای مطبوعاتی ، ضمن اشاره براینکه تصمیمات دادگاه فدرال برای همه طرف ها الزام آور است، افزود: در برنامه دولت محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق ،حل و فصل اختلافات بغداد – اربیل در یک بازه زمانی گنجانده شده است.

الخزعلی توضیح داد که مشکل بغداد با اربیل مربوط به تحویل بخشی از نفت اقلیم کردستان به شرکت بازاریابی نفتی عراق (SOMO) است ، اما بخشی از نفت اقلیم به اسرائیل صادر می شود که این موضوع با قوانین عراق مغایرت دارد ، لذا اربیل به دلیل این اقدام واینکه درآمدهای گذرگاههای مرزی را نیز دراختیار بغداد قرار نمی دهد، مستحق جرم انگاری است.

وی با بیان اینکه همه این مسائل باید برسر میز مذاکره مطرح و اختلافات با اقلیم کردستان حل و فصل شوند ، تاکید کرد که تصمیمات دادگاه فدرال فراتر از توافقات سیاسی است، لذا با توجه به نزدیک بودن زمان تصویب پیش نویس قانون بودجه عمومی 2023 دولت فدرال ، باید همه اختلافات بغداد – اربیل حل شوند و حقوق و عدالت اجتماعی برای همه شهروندان عراق تحقق یابد.

کد خبر 42200

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha