وساطت اتحادیه اروپا برای حل بزرگترین معضل کردهای عراق

سرویس جهان- گروه بین المللی بحران با اشاره به این که در حال حاضر بزرگترین معضل کردها در عراق اختلافات داخلی میان دو حزب دموکرات کردستان و اتحادیه میهنی است، خواستار مداخله اتحادیه اروپا برای حل آن شد.

به گزارش کردپرس، گروه بین المللی بحران در تازه ترین گزارش خود در مورد عراق نسبت به اختلفاات داخلی میان کردها هشدار داده است.

این اندیشکده با اشاره به تشدید اختلافات میان دو حزب حاکم دموکرات کردستان عراق و اتحادیه میهنی هشدار داد این اختلافات از زمان جنگ داخلی میان این دو حزب در دهه 1990 تاکنون بی سابقه بوده است. با این که بازگشت به دوران جنگ داخلی در اقلیم کردستان بعید عنوان شده است اما هشدار داده شده که سطح کنونی اختلافات میان این دو حزب ثبات اقلیم کردستان را به شدت به خطر انداخته است.

گروه بین المللی بحران همچنین اختلافات میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق را دیگر معضل مهم در اقلیم کردستان دانسته است. این اندیشکده با اشاره به دایر شدن دفتر نمایندگی دائم اتحادیه اروپا در اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق، بهترین راه را مداخله این اتحادیه برای حل اختلافات داخلی میان حزب دموکرات و اتحادیه میهنی از یک سو و اقلیم کردستان و بغداد از سوی دیگر دانسته است.

گروه بین المللی بحران از جمله دلایل اختلافات داخلی در اقلیم کردستان را حکمرانی اقتدارگرایانه حزب دموکرات کردستان عراق در طوله سه دهه گذشته بر اقلیم کردستان و اختلافات شخصی بر سر رهبری حزب اتحادیه میهنی کردستان عنوان کرده است.

این اندیشکده حزب دموکرات را متهم کرده است که از تفرقه داخلی در داخل حزب اتحادیه میهنی برای تضعیف آن و تبدیل این حزب به یک حزب کوچک استفاده کرده است.

گروه بین المللی بحران با اشاره به این که اختلافات داخلی در این منطقه مذاکرات کردها با دولت مرکزی را تحت تاثیر قرار داده، از اتحادیه اروپا، انگلیس و آمریکا خواسته است برای حل این معضلات قدم بردارند و نگذارند اقلیم کردستان صحنه رقابت های خارجی بویژه حملات ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک در این منطقه شود.

کد خبر 42171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha