قرارگیری ١٤ هزار هکتار اراضی چغندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی پیشتاز کشت چغندرقند در کشور است، گفت: ۱۴ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی زیر کشت چغندرقند در حوضه آبریز دریاچه ارومیه قرار دارد.

به گزارش کردپرس از جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، خسرو شهبازی اظهار کرد: ٥ کارخانه قند در ارومیه، خوی، نقده، پیرانشهر و میاندوآب با مجموع ظرفیت روزانه ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن در راستای خرید و جذب محصول چغندر قند کشاورزان فعال هستند.

او با اشاره به خرید نزدیک به ۱.۷ میلیون تن چغندرقند توسط کارخانه های قند از زارعان استان، افزود: مجموع ارزش چغندرقندهای خریداری شده بیش از ۳ هزار و ۳۱۱ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۶۶ درصد مطالبات کشاورزان پرداخت شده و مابقی نیز در اسرع وقت پرداخت خواهد شد.

شهبازی تصریح کرد: شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان، میاندوآب، نقده به ترتیب بیشترین سطح زیر کشت چغندرقند را به خود اختصاص داده اند و روند برداشت در کلیه شهرستانها به اتمام رسیده است.

او با بیان اینکه متوسط عیار چغندرقند برداشتی ۱۶.۶۱ درصد است، ادامه داد: کارخانه‌های قند ارومیه، پیرانشهر و خوی به ترتیب بیشترین میزان خرید چغندر قند را در سال جاری داشتند.

در کردپرس بیشتر بخوانید؛

آذربایجان غربی رتبه اول کشور در تولید چغندرقند، آفتابگردان و کدو آجیلی

رویای افزایش تولید قند و مرگ تلخ دریاچه ارومیه!

ممنوعیت کشت چغندرقند در جنوب آذربایجان غربی با تهدید قطع برق!

کد خبر 41806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha