ترکیه سفر وزیر دفاع سوئد به این کشور را لغو کرد

سرویس ترکیه - وزیر دفاع ترکیه در واکنش به راهپیمایی طرفداران PKK در سوئد، سفر وزیر دفاع این کشور را به آنکارا لغو کرد.

به گزارش کردپرس، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه، در واکنش به راهپیمایی طرفداران حزب کارگران کردستان (PKK) در سوئد، با بی اهمیت دانستن سفر وزیر دفاع سوئد به آنکارا، از لغو شدن این سفر خبر داد.

به نوشته TRT آکار که برای شرکت در یک نشست در پایگاه هوایی رام‌آشتاین آلمان به این کشور رفته، با تاکید بر این‌که ترکیه همیشه از سیاست درهای باز ناتو حمایت می‌کند، گفت: «تفاهم‌نامه سه جانبه ژوئن گذشته در مادرید میان ترکیه، سوئد و فنلاند هنوز اجرایی نشده است.»

او افزود: «تنها درخواست ما از سوئد و فنلاند این است که به تعهدات این تفاهم‌نامه عمل شود.»

وزیر دفاع ترکیه با اشاره به راهپیمایی های اخیر طرفداران PKK در سوئد از عدم مداخله پلیس و نیروهای امنیتی سوئد در این راهپیمایی ها انتقاد کرد.

آکار با اشاره به اینکه اعتراض خود در این خصوص را به وزیر دفاع سوئد ابلاغ کرده است، افزود: «متاسفانه شاهد بودیم که هیچ اقدامی صورت نگرفت. در این مرحله، سفر وی به ترکیه در 27 ژانویه نیز هیچ اهمیتی ندارد و به همین دلیل آن را لغو کردیم.»

لازم به ذکر است، وزارت امور خارجه ترکیه نیز در طی یک هفته دو بار سفیر سوئد در آنکارا را فراخوانده و مراتب اعتراض خود را در زمینه راهپیمایی طرفداران PKK و راهپیمایی در برابر سفارت این کشور در سوئد، اعلام کرده است.

کد خبر 41727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha