بطلان یک مزایده در خوزستان کار دست  کارخانه قند نقده داد!

سرویس آذربایجان غربی- رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: دستگاه قضایی این استان با هدف حل مشکل پیش آمده در کارخانه آذرقند نقده پیرو صدور نیابت از حوزه قضایی خوزستان در جهت توقیف برخی از آلات و ادوات این کارخانه به موضوع ورود کرد.

به گزارش کردپرس، ناصر عتباتی در جلسه رسیدگی به مشکل کارخانه آذر قند نقده اظهار کرد: در سال ۱۳۸۹ از طریق مزایده یک عدد توربین برق و سایر ادوات از کارخانه قند دزفول که آن زمان تعطیل بود، خریداری شد و در کارخانه نقده نصب شد که سال گذشته نیابتی از دادگستری شوش مبنی بر استرداد توربین و ادوات با توجه به بطلان مزایده ورد نظر به دادگاه بخش محمدیار استان آذربایجان غربی واصل شد.

او با بیان اینکه رییس دادگاه بخش محمدیار به منظور بررسی امکان اجرای نیابت و امکان جداسازی و انتقال توربین بدون وارد کردن خسارت به کارخانه آذرقند وارد عمل شد، افزود: برابر نظر کارشناسی جابجایی توربین موجب خسارت به این کارخانه خواهد شد.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به دعوت از طرفین برای انجام مصالحه، ادامه داد: متاسفانه توافقی بین آنان صورت نگرفت و کارخانه قند دزفول اصرار بر اجرای نیابت و انتقال تجهیزات مورد نظر داشت.

عتباتی با بیان اینکه بیش از ۴۶۰ نفر در کارخانه آذر قند نقده مشغول به کار هستند، گفت: با توجه به اهمیت حمایت از تولید و اشتغال و امکان اختلال در تولید این کارخانه و بیکاری کارگران، دادگستری آذربایجان‌غربی در عمل به فرمان مقام معظم رهبری در حمایت از تولید به موضوع ورود و با تشکیل جلسه درصدد ارائه راهکار برای حل مشکل برآمد.

او اضافه کرد: در این جلسه به منظور رفع مشکل هر ۲ واحد تولیدی مقرر شد هیات کارشناسی سه نفره متشکل از یک کارشناس از سوی کارخانه آذرقند نقده، یک کارشناس از سوی شرکت قند دزفول و کارشناس سوم توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از کارشناسان اتاق بازرگانی کشور تعیین شد تا به طور رسمی اعلام شود آیا امکان جابجایی توربین بدون آسیب و اختلال در تولید هست یا خیر.

عتباتی تاکید کرد: در صورتی که هیات کارشناسی تایید کند برداشتن توربین بدون آسیب و اختلال در تولید کارخانه آذر قند نقده امکان پذیر است، عین توربین برداشته خواهد شد و در صورتی که این هیات اعلام کند برداشتن توربین موجب خسارت و اختلال در تولید می‌شود از هر مرجعی که لازم باشد قیمت توربین را استعلام خواهد شد تا کارخانه آذر قند نقده به پرداخت مبلغ تعیین شده ملزم شود.

او با تاکید بر اینکه دستگاه قضایی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و اقتصادی به کار گرفته است، تاکید کرد: باید مانع هرگونه اختلال در واحدهای صنعتی و بیکاری کارگران شد.

به گزارش کردپرس از دادگستری؛ این جلسه پیرو صدور نیابت از حوزه قضایی خوزستان در جهت توقیف برخی از آلات و ادوات آن با حضور رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، دادستان مرکز استان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و طرفین پرونده به منظور صیانت از اشتغال استان در دادسرای عمومی و انقلاب ارومیه برگزار شد.

کد خبر 41176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha