اردوگاه هول به علت حضور تعداد زیادی از زندانیان داعش یک اردوگاه نظامی است

سرویس سوریه - فرهاد شامی مدیر مرکز رسانه‌ای نیروهای سوریه دموکراتیک(SDF) در گفتگویی با بیان حضور تعداد زیادی از اعضای داعش در اردوگاه هول، این اردوگاه را یک اردوگاه نظامی دانست.

«نیروهای بین‌المللی برخی اوقات می‌گویند چنین دادگاهی باید در نقطه دیگری از جهان برگزار شود ولی نظر ما مخالف است و تصور می‌کنیم آنها می‌خواهند با پراکنده کردن پرونده اعضای داعش در میان کشورهای مختلف، در واقع پرونده‌ واحدی تحت عنوان 'پروندەی داعش' را مختومه اعلام کنند. مسألەی داعش فقط محاکمەی مجموعەای از اشخاص نیست بلکە محاکمەی یک جریان فکری است».
فرهاد شامی در مورد سطح رضایت SDF از همکاری ائتلاف بین‌المللی، آن را نسبی دانست و گفت: «کمک‌ها در زمینه مبارزه با داعش و همچنین حمایت از ما در مجامع بین‌المللی کافی نیست، در حالی که داعش خسارات زیادی به مردم بومی منطقه زده و زیرساخت‌های منطقه در جنگ با این گروه به کلی ویران شده است».
فرهاد شامی در پایان گفت: «هویت سیاسی ما برای همیشه باید به رسمیت شناخته شود زیرا جنگ ما با داعش صرفا مسلحانه نیست بلکه یک نبرد سیاسی و ایدئولوژیک است. تا زمانی که هویت منطقه ما به رسمیت شناخته نشود، تهدید داعش بر منطقه ادامه خواهد داشت و دولت ترکیه دست از حمایت داعش نخواهد کشید. این موضوع را با جزئیات به ائتلاف توضیح دادیم. نیروهای ائتلاف بدون YPJ، YPG و SDF نمی‌توانند توفیقی در مبارزه با داعش به دست آورند. داعش تحت حمایت دولت ترکیه است، هیچ نیرویی نمی‌تواند مانندSDF مقابل داعش بجنگد. اگر داعش یک تهدید جهانی است پس بایستی حمایت بیشتری از SDF شود».

کد خبر 40629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha