طرح روسیه برای ممانعت از حمله ترکیه به کردهای سوریه

سرویس جهان- روسیه سعی می‌کند برای جلوگیری از حمله‌ ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، نیروهای کرد و دولتی سوریه را به خروج از شهر تل رفعت متقاعد کند.

به گزارش کردپرس، ترکیه همچنان بر انجام عملیات زمینی علیه نیروهای کرد سوریه تاکید می کند. آمریکا به عنوان متحد اصلی نیروهای کرد سوریه تاکنون جز هشدارهای لفظی اقدام خاصی برای ممانعت از حمله ترکیه انجام‌ نداده‌ است.

اما در روزهای گذشته، فرمانده نیروهای روسیه در سوریه ضمن دیدار با مظلوم کوبانی، فرمانده کرد نیروهای سوریه دموکراتیک برای جلوگیری از حمله‌ ترکیه، هم با کردها و هم مقامات‌ ترکیه مذاکره کرده است.

بر اساس گزارش میدل ایست آی، الجزیره قطر و نیوعرب، روسیه به ترکیه پیشنهاد کرده است در برابر خروج نیروهای کرد و نیروهای دولتی سوریه از شهر تل رفعت، از انجام عملیات زمینی خودداری کند.

اما ترکیه اصرار دارد نیروهای کرد سوریه از شهرهای کوبانی، منبج و تل رفعت خارج شوند. در غیر این‌صورت، ترکیه آماده حمله به کردهای سوریه است.

قرار است در صورت موافقت ترکیه با پیشنهاد روسیه و خروج نیروهای دموکراتیک سوریه و دولت سوریه از تل رفعت، نیروهای شورشی وابسته به ترکیه در این شهر مستقر شوند.

کد خبر 39963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha