حمله گسترده هوایی ارتش ترکیه به کردستان سوریه

سرویس سوریه - شب گذشته، حملات گسترده هوایی به مناطق کردنشین شمال و شرق سوریه توسط ارتش ترکیه انجام شد که منجر به کشته و زخمی شدن چند تن از اعضای ارتش سوریه و همچنین غیرنظامیان شد.

به گزارش کردپرس، مناطق کردنشین شمال و شرق سوریه از ساعت ۲۲شب گذشته به وقت محلی هدف حملات گسترده هوایی ارتش ترکیه قرار گرفتند.
بر اساس اخبار منتشرشده در آژانس خبری هاوار، این حملات با بمباران «جاده جرابلس» و «گره مشتنور» و محله «کانی‌کردان» در جنوب شهر کوبانی آغاز شد.
این حملات با بمباران روستاهای «بلونیه» و «شیخ عیسی» در کانتون شهبا ، «قلعه شوارخا» در ناحیه شرا کانتون عفرین و سیلوی گندم در شمال‌ غرب ناحیه زرگان در کانتون حسکه و ناحیه کوچرات در شهر دریک ادامه پیدا کرد.
بر پایه گزارشات منتشر شده، یک پایگاه نیروهای ارتش سوریه در گری‌سپی و یک پایگاه دیگر این نیروها در زرگان و تل رفعت کانتون شهبا هدف حمله هوایی قرار گرفت.
در ادامه روستای قزلی در غرب شهر کوبانی هدف حمله هوایی قرار گرفت.
در حمله هوایی به «گری‌سپی» یک نیروی نظامی ارتش سوریه کشته شد و در حمله دیگر به تل رفعت ۳ نیروی نظامی ارتش سوریه جان‌باختند. در سرایا نیز ۱۰ تن از اعضای ارتش سوریه در حمله هوایی کشته شدند.
همچنین در حمله هوایی به دریک، ۷غیر نظامی کشته و ۳ تن مجروج شدند که در میان کشته‌شدگان نام یک خبرنگار محلی دیده می‌شود.
در ادامه حملات به شهر کوبانی بیمارستانی تخریب شد.
لازم به ذکر است این حملات در ادامه تهدیدات حکومت ترکیه علیه مناطق شمال و شرق سوریه به بهانه دست داشتن کردها در حمله تروریستی میدان تقسیم استانبول توسط حکومت ترکیه صورت گرفت. این در حالی است که نیروهای کرد چنین اتهامی را رد کرده و آن را بهانه‌ای برای حمله به کردستان سوریه دانسته‌اند.

کد خبر 39615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha