سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی  رهبران چارچوب هماهنگی ، گفت: حضور احزاب خارجی در اقلیم کردستان ، میلیاردها دینار از جیب عراقی ها را  خالی می کند.

به گزارش کردپرس ، جبار عوده در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: دربرخی از مناطق اقلیم کردستان ، احزابی غیر عراقی وجود دارند که برخی از آنها مسلح هستند و در پرونده قاچاق دست دارند و به اقدامات تحریک آمیز دست می زنند و سالانه میلیاردها دینار از جیب مردم عراق را به یغما می برند».

عوده با بیان نوعی تلاش و هدف بین‌المللی وجود دارد که می‌خواهد عراق را از طریق احزاب غیر عراقی که حضورشان خطری واقعی برای امنیت اقلیم کردستان و کل کشوربه شمار می رود ، به عرصه درگیری منطقه‌ای تبدیل کند، افزود: قانون اساسی عراق به روشنی حضور احزاب سیاسی در کشور را که امنیت کشورهای همسایه را تهدید می کند، ممنوع کرده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به خطر این احزاب و دستور کار آنها که به منافع عالی عراق لطمه می زند و این کشور را با مشکلات زیادی مواجه می سازد ، افزود: این امر مستلزم تصمیم گیری های جسورانه است که به پایان تنش کمک می کند.

گفتنی است که در اقلیم کردستان مقرهایی از چند حزب سیاسی غیرعراقی وجود دارد که برخی از آنها مسلح هستند و در سال های اخیر با برخی از کشورهای همسایه مشکل ایجاد کرده اند.

کد خبر 39578

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha