کمبود ٩ هزار نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی!

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی جدید گفت: بین ۶ تا ۹ هزار نیروی انسانی برای امر آموزش در مدارس استان کمبود داریم که این کمبودها را با استفاده از سایر نیروها و بازنشسته ها جبران کرده‌ایم.

به گزارش کردپرس، جواد جنگی در این مراسم که در مدرسه دخترانه عاطفه شهر ارومیه برگزار شد، گفت: برای حضور دانش آموزان امسال ۶ هزار مدرسه در قالب ۲۷ هزار کلاس درس آماده شده و از امروز میزبان آینده سازان ایران اسلامی هستند.

او با بیان اینکه ۴۰ هزار معلم و کادر آموزشی وظیفه تعلیم و تربیت دانش آموزان استان در مقاطع مختلف تحصیلی را بر عهده دارند، افزود: بین ۶ تا ۹ هزار نیروی انسانی برای امر آموزش در مدارس استان کمبود داریم که این کمبودها را با استفاده از نیروهای بازنشسته، جذب دانشجویان دانشگاه فرهنگیان، جذب از محل ماده ۲۷ و سرباز معلمان جبران کرده‌ایم.

مدیر کل آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد: کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی از عمده ترین چالش‌های استان در زمینه آموزشی هستند که سعی شده این کمبودها جبران شود.

او با اشاره به اینکه ۷۳ هزار دانش آموز کلاس اولی و ۲۵ هزار نوآموز پیش دبستانی امسال به جمع دانش آموزان استان اضافه شده‌اند، تاکید کرد: در سطح استان به پنج هزار کلاس درس جدید نیاز داریم تا به میزان استاندارد کشوری برای حضور دانش آموزان در کلاس درس برسیم.

جنگی با بیان اینکه در دو ماه اخیر سه هزار و ۵۸۷ بازدید میدانی در استان از مدارس صورت گرفته است، گفت: همه سعی خود را کرده‌ایم تا ابتدای سال تحصیلی، مدارس استان کمبودی از نظر تجهیزات و معلم نداشته باشند.

امروز دوم مهر ماه، زنگ آغاز سال تحصیلی به صورت نمادین در هنرستان دخترانه عاطفه ارومیه نواخته شد و دانش آموزان برای شروع دوره جدید تحصیل حضوری پس از گذشته بیش از دو سال وارد کلاس‌ها شدند.

کد خبر 38658

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha