سرویس جهان- نشریه سیاسی نشنال اینترست آمریکا تاکید کرد موضوع خصمانه ترکیه نسبت به پ.ک.ک در مورد همه گروه‌های کردی در عراق و سوریه نیز صدق می‌کند.

به گزارش کردپرس، مجله سیاسی نشنال اینترست آمریکا در یادداشتی خصومت ترکیه با فعالان کرد این کشور و گروههای کردی در عراق و سوریه را از جمله سیاستهای ثابت این کشور دانسته است.

این نشریه با اشاره به ناتوانی ترکیه در حل سیاسی مشکلات با پ.ک.ک نوشت: این مسئله باعث شده است ترکیه به بهانه‌ی مقابله با این گروه معارض داخلی به داخل خاک عراق و سوریه نیز نیرو اعزام کند.

نشریه نشنال اینترست آمریکا در ادامه نوشت ترکیه نگاه خصمانه ای نسبت به گروههای مختلف کردی در عراق و سوریه دارد که سرچشمه این خصومت به دیدگاه این کشور نسبت به پ.ک.ک ارتباط دارد.

این نشریه سیاسی آمریکایی، از جمله پیامدهای منفی سیاست ترکیه نسبت به کردها را کشته شدن هزاران شهروند عادی کرد در عراق، ترکیه و سوریه عنوان کرده است.

نشنال اینترست هشدار داده است دیدگاه منفی ترکیه نسبت به کردها که به مداخله نظامی این کشور در داخل خاک عراق منجر شده، می تواند رابطه خدشه‌دار کنونی آنکارا و بغداد را وارد تنش بیشتری کند.

کد خبر 38330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha