اردوغان مدعی دستگیری یک فرمانده ارشد داعش در ترکیه شد

سرویس ترکیه - اردوغان از دستگیری یکی از رهبران اصلی داعش در استانبول خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ادعا کرد که نیروهای امنیتی ترکیه بشار خطاب غزال الصمیدایی با نام رمز «ابو زید/استاد زید» یکی از مدیران ارشد داعش را در استانبول دستگیر کرده اند.

به نوشته جمهوریت، اردوغان در نشست مطبوعاتی خود در بازگشت از بالکان، ادعا کرد که این فرد از جهت رتبه سازمانی پس از ابوبکر بغدادی و عبدالله قارداش، در رتبه سوم بوده است.

اردوغان گفت که «در گزارش های امنیتی بین المللی نیز نام این فرد به عنوان یکی از مدیران ارشد داعش آمده است. او همچنین در بازجویی ها اعتراف کرده است که در سازمان داعش قاضی بوده است.»

خبرگزاری آناتولی نیز در گزارشی اعلام کرد که «در سی امین گزارش عادی شورای امنیت سازمان ملل منتشر شده در 11 جولای 2022، نام این فرد به عنوان یکی از مدیران اصلی داعش آمده است.»

در خبر آناتولی ترکی آمده است: «پس از این که "امیر محمد سعید عبدالرحمن الصلبی"، رهبر داعش در 3 فوریه در عملیات تحت رهبری آمریکا در منطقه ای نزدیک مرز ترکیه کشته شد؛ این سازمان در 10 مارس الحسن الهاشمی القریشی را به عنوان رهبر جدید داعش معرفی کرد. اگرچه هویت این فرد هنوز شناسایی نشده است، اما احتمال می رود او همان بشار خطاب غزال الصمیدایی باشد.»

بر اساس گزارش آناتولی ترکی این فرد شهروند عراق است.

مقامات مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه تا کنون بارها با اشاره به کشته شدن اعضای ارشد داعش در مناطق تحت اشغال ترکیه، این کشور را به «احیای داعش در منطقه و حمایت از آن» متهم کرده اند.

کد خبر 38081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha