قروه پایگاه ادبی کشور در شعر دینی و مذهبی است

سرویس کردستان- داور پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاشورایی, قروه را یکی از پایگاه های ادبی در شعر دینی و مذهبی دانست و گفت که کیفیت آثار ارسالی همتراز با جریان عمومی شعر معاصر بود.

به گزارش خبرنگار کردپرس, عبدالجبار کاکایی صبح امروز در مراسم اختتامیه پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین های عاوشورایی در قروه با اشاره به اینکه یکی از درخشانترین نشست های فرهنگی و ادبی در کشور از نظر محتوای غنی آثار, همین کنگره است, بیان کرد: هر حماسه بزرگی قاعدتا باید آفرینش های ادبی بزرگی هم داشته باشد و برای حماسه عاشورا هم یکی از آفرینش ها برگزاری همین کنگره است.
به گفته او بخشی از آثار ادبی مرهون سفارشهایی است که شکل گرفته و در کنگره قروه هم این سفارش ها در مسیر درست حرکت می کند.
کاکایی با بیان اینکه کنگره قروه یکی از پایگاه های ادبی کشور در شعر مذهبی و دینی است, افزود: در این چندین دوره برگزاری کنگره آثار فاخری ارائه شده و نتیجه مثبت و مفید بوده و باید گفت اثار ارسالی همتراز با جریان عمومی شعر معاصر بوده است.
او رعایت موازین ادبی از دو جنبه "محتوایی و فنی" در آثار را جزو امتیازات لازم دانست و تصریح کرد: خلاقیت ها و نوآوری ها و دید شاعر نسبت به موضوعات حماسه عاشورا برای انتخاب آثار برتر مدنظر قرار گرفت.
کاکایی به کیفیت آثار هم اشاره داشت و گفت: آثار ارسالی در این دوره کنگره به نسبت دوره های قبل روبه بهبود بود.
او همچنین فناوری گرفتن آثار در کنگره قروه را بسیار جالب خواند و استفاده از اپلیکیشن برای ارسال و ارزیابی آثار را اثرگذار دانست.

کد خبر 38042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha