استاندار حلبچه: همواره قدردان ایرانیان هستیم

استاندار حلبچه گفت: مردم حلبچه هیچگاه فداکاری مردم ایران را از خاطر دور نخواهند داشت و همواره قدردان ایرانیان هستیم.

به گزارش کرد پرس، آزاد توفیق در دیدار با استاندار کردستان از خدمات دولت و مردم ایران به مردم این استان در دوران جنایت صدام تقدیر کرد و گفت: اگر کمک های مردم ایران نبود این فاجعه می توانست قربانیان بیشتری بگیرد و مردم حلبچه هیچگاه این فداکاری دولت و مردم ایران را از خاطر دور نخواهند داشت.

وی از آمادگی استانداری حلبچه برای بازگشایی بازارچه مرزی «مله خورد» خبر داد و افزود: زمینه های گسترده ای برای تعاملات فرهنگی، اقتصادی و تجاری به ویژه بین استان حلبچه و شهرستان سروآباد در استان کردستان وجود دارد.

توسعه روابط فرهنگی و اقتصادی کردستان و حلبچه عراق

استاندار کردستان نیز در این دیدار که به منظور بررسی زیرساخت ها و انجام هماهنگی های لازم برای تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق، انجام گرفت، با اشاره به حمله شیمیایی صدام و رژیم بعثی به مردم مظلوم حلبچه، اظهار کرد: تلخی این فاجعه ددمنشانه، هیچگاه از ذهن ملت ایران پاک نمی شود و مردم و رسانه های ما همه ساله در سالگرد این جنایت بزرگ از مظلومیت مردم حلبچه یاد می کنند.

اسماعیل زارعی کوشا به اشتراکات فرهنگی عمیق بین مردم استان کردستان و اقلیم کردستان عراق بر توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی تاکید کرد و با اشاره به بررسی های فنی برای بازگشایی بازارچه «مله خورد» و توسعه فعالیت های اقتصادی و تجاری در این منطقه، ادامه داد: بازگشایی بازارچه های مرزی رونق مراودات تجاری را در پی دارد.

وی همچنین به تردد زائران اربعین حسینی از مرز باشماق برای اولین بار اشاره کرد و آن را عامل مهمی در توسعه و تعمیق روابط بین استان کردستان و منطقه اقلیم ارزیابی کرد.

کد خبر 37794

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha